گسترش تجارت بدون دلار با هند در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

وزرای بهداشت ایران و هند در حاشیه اجلاس مجمع جهانی بهداشت در ژنو سوییس با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت کشورمان که برای شرکت در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع جهانی بهداشت به ژنو مقر اروپایی سازمان ملل سفر کرده است، عصر امروز در دیدار با دکتر منسوک مانداویا وزیر بهداشت هند بر گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله علمی و دانشگاهی، پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی در حوزه پزشکی در ایران، گفت: همکاری در این زمینه با هند می‌تواند الگوی خوبی برای گسترش همکاری‌ها باشد.

عین‌اللهی گفت: ارتباط دانشمندان علوم پزشکی دو کشور ایران و هند در سال‌های اخیر استمرار داشته و همکاری برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مشترکی که در دو کشور وجود دارد، سودمند و لازم به نظر می‌رسد.

وی افزود: حجم تجارت ایران و هند در یک سال گذشته در حوزه محصولات سلامت محور افزایش یافته و تقویت مناسبات در این زمینه نیازمند تسهیل و تسریع فرایندهاست.

وزیر بهداشت کشورمان همکاری‌های مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و هند را در تولید ایده‌های فناورانه و مواد اولیه دارویی، برای دو کشور فرصت خواند و گفت: مبادلات سلامت محور با هند می‌تواند مبتنی بر سیاست تجارت بدون دلار افزایش یابد.

دکتر منسوک مانداویا وزیر بهداشت هند نیز در این دیدار بر تشکیل کارگروهی مشترک برای گسترش همکاری‌ها تاکید کرد.

هفتاد و ششمین اجلاس مجمع سازمان بهداشت جهانی با حضور نمایندگانی از ۱۹۴ کشور جهان از ۳۱ اردیبهشت در ژنو سوییس آغاز شده و تا ۹ خرداد ادامه دارد.

وزیر بهداشت کشورمان که در صدر هیئتی برای حضور در این اجلاس به ژنو سفر کرده است، ضمن سخنرانی در مجمع عمومی، با همتایان خود از کشورهای مختلف، دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

کد خبر: 60468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =