افزایش همکاری ایران و سوریه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

وزرای بهداشت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه طی دیداری در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، بر افزایش همکاری دو کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در دیدار حسن الغباشی وزیر بهداشت سوریه، گفت: جمهوری اسلامی با دولت و ملت سوریه دوستی و همبستگی عمیق دارد.

وی افزود: افزایش همکاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از اولویت‌های مناسبات دو کشور دوست و برادر است.

وی ادامه داد: امیدواریم همایش مشترک علوم و تحقیقات پزشکی با مشارکت ایران و سوریه در اولین فرصت برگزار شود و نتایجی برای ارتقای شاخص‌های سلامت در منطقه داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران بیان کرد: ایجاد کارگروه منطقه‌ای سلامت با مشارکت فعال ایران، سوریه و دیگر کشورهای دوست چنانچه با برنامه عملیاتی و زمانبندی همراه باشد، دستاوردهای ارزشمندی برای بهداشت و سلامت کشورهای منطقه خواهد داشت.

عین‌اللهی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۶ دانشجوی سوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران به تحصیل اشتغال دارند و با توجه به مزیت یکپارچگی آموزش و درمان در نظام سلامت جمهوری اسلامی برای تبادل استاد و دانشجو با سوریه آمادگی داریم.

دکتر حسن الغباش، وزیر بهداشت سوریه نیز در این دیدار گفت: از همکاری و گسترش دیپلماسی سلامت با کشور دوست و برادر، جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنیم.

وزیر بهداشت سوریه همچنین سفر رییس جمهور کشورمان به سوریه را دارای آثاری ارزنده در مناسبات فی مابین توصیف کرد و برای تسریع در اجرای توافقات به عمل آمده قبلی با جمهوری اسلامی در حوزه سلامت اعلام آمادگی کرد.

کد خبر: 60470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =