حضور یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت در ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در «گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور» که به میزبانی وزیر امور خارجه در وزارت امور خارجه برگزار شد از حضور بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت در ایران برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی در این گردهمایی به حضور خود در هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو و دیدارهای دو جانبه با وزرای بهداشت دیگر کشورها در حاشیه این اجلاس اشاره کرد و افزود: در گفت‌وگو با وزرای بهداشت دیگر کشورها تعاملات و ارتقای همکاری به‌راحتی صورت گرفت؛ چرا که آنان هم مشتاقانه آماده همکاری با جمهوری اسلامی ایران بودند.

وزیر بهداشت، بین‌المللی‌سازی ظرفیت سلامت، ایفای نقش موثر منطقه‌ای در ابعاد مختلف سلامت، توسعه همکاری‌های علمی و اقتصادی بین‌المللی و افزایش سهم کشور از بازار سلامت را از ظرفیت‌هایی دانست که می‌توان آن‌ها را گسترش داد و اجرایی کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به راه‌اندازی گروه G۵ با حضور ایران، افغانستان، عراق، پاکستان و سازمان جهانی بهداشت گفت: این گروه به منظور همکاری‌های منطقه‌ای در حوزه سلامت راه‌اندازی شد که علاوه بر آن آمادگی خود را برای میزبانی وزرای بهداشت شانگهای هم اعلام می‌کنیم.

عین‌اللهی با اشاره به آموزش ۷ هزار دانشجوی خارجی در حوزه‌های بهداشت و درمان در کشور گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار خارجی را در مراکز بیمارستانی کشور درمان کردیم.

وزیر بهداشت، به امضای ۱۰ تفاهم‌نامه در حوزه‌های مختلف سلامت با کشورهای مختلف اشاره و تاکید کرد: فدراسیون جهانی آموزش پزشکی، ایران را به عنوان کشوری که می‌تواند اعتبار پزشکی منطقه را تایید کند قرار داد و این تاییدیه پس از بازدید از توانمندی‌های ما در حوزه سلامت صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی می‌تواند بسیاری از داروها و تجهیزات خود را به کشورهای دیگر صادر کند، اعلام کرد: در اجلاس ژنو توانستیم با ۲۰ نفر از وزرای کشورهای مختلف تفاهم‌نامه همکاری داشته باشیم.

عین‌اللهی با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت گفت: در سال ۱۴۰۱ میزبان یک میلیون و دویست هزار نفر گردشگر سلامت در کشور بودیم که بیشتر آنان از کشورهای افغانستان، عراق، آذربایجان، پاکستان، ترکیه، هند، ارمنستان، ترکمنستان، لبنان و تاجیکستان بودند.

وزیر بهداشت، با اشاره به ارتقا و گسترش گردشگری سلامت در کشور گفت: حوزه‌های زنان و زایمان، جراحی چشم، ارتوپدی، جراحی زیبایی، بیماری‌های قلب و عروق، ارولوژی، درمان‌های طبی غیرضروری، جراحی عمومی، سرطان‌ها و تروما بیشترین بیماری‌هایی است که موجب مراجعه گردشگران سلامت به ایران شده است.

عین‌اللهی با بیان این که امکان ارائه مشاوره به گردشگر قبل از اعزام به ایران هم وجود دارد، بیان کرد: ۲۳۳ مرکز درمانی ما گواهینامه اعتباربخشی بین‌المللی برای گردشگری پزشکی دریافت کرده‌اند که امکان گسترش این مراکز وجود دارد و یکی از برنامه‌های ما این است که در کشورهای هم مرز این امکان را فراهم کنیم؛ همچنان که در مرز شلمچه بیمارستانی مجهز دایر کردیم تا بعد مسافت را کاهش دهیم.

وزیر بهداشت، از سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای گوناگون خواست تا از ظرفیت‌های پیشرفته نظام سلامت در حوزه‌های مختلف از نزدیک بازدید کنند و نسبت به این دستاوردها آشنایی بیشتری حاصل کنند.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد یک کریدور امن برای انتقال بیماران بین‌المللی به ایران اشاره و تاکید کرد: به دلیل نبود این کریدور، دلال‌ها دست به کار شده‌اند و اجازه نمی‌دهند بیماران بین‌المللی به هدف اصلی خود برسند.

وزیر بهداشت، در باره تحقیقات و پژوهش در حوزه پزشکی نیز گفت: ۵۲۸ شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کردند و شاهد رشد ۵۵ درصدی در این شرکت‌ها در حوزه سلامت بودیم و محصولات فناورانه سلامت محور ۴۳ درصد رشد داشته است.

کد خبر: 60623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =