لزوم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری در خوزستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: به دنبال طرح طبقه‌بندی مشاغل در قالب کمیته‌های "طبقه‌بندی مشاغل" برای حمایت از جامعه کارگری هستیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، اصغر رشنودی با اشاره به تعدد پرونده های کارگری در استان خوزستان بیان‌کرد: زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری زیاد است، سامانه رسیدگی در این بخش مشکلاتی دارد و لازم است که زمان رسیدگی به دادخواست‌ها را کم کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه خوزستان سومین استان کارگری کشور است گفت: مدیریت اشتغال در استان از دغدغه‌های این اداره کل است و برنامه‌ریزی برای ایجاد فرصت شغلی افراد بیکار و جویای کار از دستور کارهای این دستگاه است.

رشنودی با بیان اینکه ایجاد سازش بین کارگر و کارفرما در استان را باید افزایش داد افزود: برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری و حمایت از جامعه کارگری به دنبال ساز و کار در این بخش هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: ۶۰ درصد از پرونده‌های استان در دو اداره شرق و غرب اداره کار رسیدگی می‌شود و تراکم بالایی از شکایات در این دو اداره رخ می‌دهد؛ به‌دنبال این هستیم که این فرایند اصلاح شود.

وی با بیان اینکه دنبال اجرای مناسب قوانین و عملکرد در مراجع حل اختلاف اداره کار هستیم گفت: صیانت از نیروی کار از دیگر مواردی است که مورد توجه این اداره کل است، رییس‌جمهور به وزیر کار دستور ساماندهی قراردادهای کارگری را دادند و عملیاتی شدن این دستور می‌تواند اثر بسیار مهمی بر زندگی کارگران داشته باشد.

رشنودی با تاکید بر تامین امنیت و سلامت محیط کار کارگران بیان کرد: بازرسی‌های زیادی از مشاغل پر خطر در استان در بخش‌های مختلف گاز، پتروشیمی و مشاغل مشمول قانون کار و حوزه صنعت و معدن انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در قالب کمیته‌های طبقه‌بندی مشاغل برای حمایت از جامعه کارگری به دنبال طرح طبقه بندی مشاغل هستیم، البته اجرای این طرح برای یکسری از سازمان‌ها بار مالی دارد که باید به گونه‌ای این طرح مدیریت شود تا حقوق کارگران ضایع نشود و تولید استان دچار چالش نگردد.

جمعیت جامعه کارگری خوزستان یک‌ میلیون نفر است و ۴۷۰ تشکل کارگری در حوزه کارفرمایی و کارگری در استان وجود دارد.

کد خبر: 60716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =