لازمه ادغام صندوق‌های بیمه‌ای آورده مالی مساوی است

یک عضو کارفرمایی شورای عالی کار در همایش ملی کار با اشاره به اینکه تشکل‌ها با ادغام صندوق‌های بیمه‌ای مشکلی ندارند، افزود: صندوق تأمین‌اجتماعی متعلق به مردم است و در صورت ادغام نباید این مهم موردغلفت قرار گیرد و ضروری است که آورده و سرمایه تمام صندوق‌ها مساوی باشد که بتوان سیاست متمرکزی پیاده‌سازی و اجرا کرد.  

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، اصغر آهنی‌ها در همایش ملی کار با تاکید بر ضرورت تحقق کار شایسته در کشور گفت: از آنجایی که مولفه‌های شغل شایسته بر حقوق بنیادین کار، گفت‌وگو و حمایت‌های اجتماعی و اشتغال کامل تاکید دارند با توجه به شرایط پیچیده کسب و کار دنیای امروز اگر این مولفه‌ها را با هم نداشته‌باشیم با بحران‌های مختلفی در کشور مواجه خواهیم شد.

آهنی‌ها بر فرهنگ کار اشاره کرد و افزود: کار کردن و تلاش برای معاش خانواده و توسعه کشور یکی از محوری‌ترین و مترقی‌ترین اصولی است که در دین اسلام نیز به آن تاکید شده است.

او با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های مردمی گفت: باید به سمن‌ها و نهادهای مردمی بهای واقعی‌تری بدهیم و از آنها در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای برنامه‌ها به صورت عملیاتی بهره‌مند شویم قطعا اگر به مردم اختیارات داده شود بسیاری از مشکلات پیش‌روی کشور حل خواهد شد.

آهنی‌ها با مروی بر قوانین تصویبی در حوزه کار و تامین اجتماعی در کشور گفت: قوانین باید توامان در حمایت از کار و کارفرما باشد و اگر اصلاحاتی نیاز است باید در راستای حمایت از این دو شریک اجتماعی صورت گیرد. بنابراین باید موارد چالش برانگیز را به منظور رسیدن به تفاهم و وضع قوانین درست و اصولی شناسایی و در رفع آنها تلاش کنیم.

آهنی‌ها بر کوچک‌سازی دولت و تقویت بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: علاوه بر اینکه باید تلاش ها در مسیر تقویت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باشد بلکه سازمان تأمین‌اجتماعی نیز به عنوان یکی از اضلاع موثر در اجرای سه جانبه‌گرایی باید نسبت به تقویت گفت‌وگوهای اجتماعی در بین شرکای اجتماعی تلاش کند.

کد خبر: 60726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =