تمام سهام بانک رفاه کارگران تا پایان سال به تأمین اجتماعی واگذار می‌شود

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران درباره بانک رفاه کارگران گفت: بر اساس دستور مجلس شورای اسلامی قرار است تا پایان سال‌جاری تمام سهام این بانک به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود.

دهقان‌کیا در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با قدردانی از ریاست مجلس شورای اسلامی به دنبال تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی درباره واگذاری کامل سهام بانک رفاه کارگران به تأمین اجتماعی، این بانک را متعلق به جامعه کارگری و بیمه‌شدگان این سازمان دانست.

او با تاکید بر مخالفت جامعه کارگران و بازنشستگان با واگذاری سهام بانک رفاه، اموال و دارایی‌های در اختیار این بانک را متعلق به مردم، بیمه‌شدگان و حق‌الناس دانست و افزود: به‌روزرسانی ذخایر بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی توسط بانک رفاه کارگران صورت می‌گیرد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران همچنین با اشاره به تاسیس بانک رفاه کارگران با هدف سرمایه‌گذاری اموال و ذخایر بیمه‌شدگان، این بانک را سرمایه بین نسلی تأمین اجتماعی و منبع سرمایه‌گذاری این سازمان دانست و افزود: حفظ و رشد ارزش منابع در اختیار تأمین اجتماعی باید از طریق بانک رفاه و فعالیت زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در راستای عمل به تعهدات سازمان صورت گیرد.

دهقان‌کیا با تاکید بر هدف چابک‌سازی نهاد دولت از طریق واگذاری‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و اشاره به طرح واگذاری ۶۷ درصد از سهام بانک رفاه در برنامه پنجم توسعه، این اقدام را دارای تبعاتی دانست و ادامه داد: برخی قوانین و مقررات نامتوازن حوزه رفاه و تأمین اجتماعی، شرایط سختی برای راهبری این حوزه موجب شده است.

او با بیان برخی اقدامات کانون درباره تلاش برای عدم واگذاری سهام بانک رفاه کارگران، افزود: در این‌باره مذاکرات و پیگیری‌هایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی معاون اقتصادی ریاست جمهوری به عنوان نماینده ویژه رئیس دولت در این حوزه انجام شد.

تأکید سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی بر حفظ دخایر سازمان

دهقان‌کیا با تاکید بر اینکه در بند سه و چهار سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی حفظ و سوددهی اموال و ذخایر سازمان تأمین اجتماعی مورد اشاره قرار گرفته است، گفت: سرمایه بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از ذخائر جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی، بخشی از منابع سازمان به شمار می‌رود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با بیان اینکه در رای سال ۱۳۸۹ دیوان عدالت اداری درباره واگذاری‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و مشمولیت بانک رفاه کارگران در این موضوع، واژه «بانک همه» به «بانک رفاه کارگران» برگردانده و ۹۷.۳ سهام این بانک نیز مربوط به سازمان تأمین‌اجتماعی تشخیص داده شد.

او با بیان سابقه تاریخی قرار گرفتن نام بانک رفاه کارگران در زمره منابع ملی، گفت: در سال ۱۳۵۷ شورای انقلاب اسلامی بانک‌های خصوصی و خارجی وابسته به رژیم سابق را ملی اعلام کرد و به همین علت نام بانک رفاه کارگران در فهرست این منابع قرار گرفت.

به گفته او، اما بعد از تلاش‌های فراوان در طول دهه‌های گذشته بانک رفاه کارگران در دهه ۷۰ مجدداً در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت.

کد خبر: 60773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =