علاقمندی آفریقای جنوبی برای واردات دارو از شرکت زهراوی

سفیر آفریقای جنوبی خواستار همکاری همه جانبه شرکت زهراوی با وزارت بهداشت کشور آفریقا و تسهیل روند صادرات دارو به این کشور شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از سایت شرکت زهراوی، مازوی کومالو ( H.E. Mr. Vika mazwi Khumalo) سفیر آفریقای جنوبی ویکا، توحید نجف زاده، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور به همراه هیات بلند پایه دیپلماتیک از واحدهای مختلف شرکت داروسازی زهراوی بازدید کردند.

سفیر آفریقای جنوبی این بازدید را در راستای گسترش مناسبات تجاری از این شرکت به‌عمل آورد.

دکتر فرهاد کیافر، مدیر عامل شرکت زهراوی به معرفی دستاوردها، ظرفیت‌های فنی، علمی، تحقیقاتی و تولیدی و توان صادراتی این شرکت پرداخته و گزارش کاملی از فرآیندهای تولیدی شرکت ارائه کرد.

وی بالا بودن سطح استانداردها و کیفیت محصولات شرکت زهراوی را مرهون تلاش‌های چندین ساله همکاران خود و همکاری ۱۷ ساله و تولید داروهای خاص تحت لیسانس شرکت F.Hoffman La ROCHE کشور سوئیس دانست و گفت: همین مسئله باعث تسریع فرآیند رگولارتوری محصولات این شرکت در بازارهای هدف صادراتی شده است.

کیافر افزود: کلیه مواد اولیه، سایت، تجهیزات و داروی ساخته شده مطابق با الزامات شرکت سوئیسی ROCH (دومین تولید کننده بزرگ دارو در جهان)است و سیستم ارزشیابی کاملی در این شرکت از کنترل شبانه روزی تمام مراحل تولید از مواد اولیه تا فرآورده های نهایی در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت صورت پذیرفته و تمامی فرایندهای(R&D) آن براساس نیازهای (GMP) و قواعد (WHO) اجرا می‌شود.

وی در ادامه سخنان شرکت زهراوی را بخشی از توانمندی‌های دارویی کشور و هلدینگ دارویی تامین دانسته و آمادگی شرکت زهراوی را در خصوص صادرات محصول نهایی، انتقال تکنولوژی و ... اعلام کرد.

سفیر آفریقا نیز با اعلام رضایت از توانمندی متخصصان این شرکت، خواستار همکاری همه جانبه شرکت زهراوی با وزارت بهداشت کشور آفریقا شد و از نمایندگی وزارت خارجه صدور و تسهیل ارتباط جهت همکاری را درخواست کرد.

وی همچنین برقراری ارتباط بین شرکت‌های دارویی و بازرگانی دو کشور را از اولویت‌های اصلی برشمرد و افزود: با توجه به فراهم بودن شرایط برای گسترش همکاری‌ها، باید با برنامه‌ریزی اهداف مد نظر را عملیاتی کنیم.

کد خبر: 60799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =