اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای توسعه مشاغل خانگی در مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد کسب و کارها و مشاغل خانگی به متقاضیان این بخش در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی باقری درحاشیه نخستین جشنواره فن بازار پوشاک مازندران درشهرستان آمل گفت: این اقدام در راستای حمایت از توسعه کسب وکارهای کوچک است که بخش زیادی ازآنها درحوزه مشاغل خانگی است که نیاز به حمایت دارند.

وی افزود: متقاضیان این بخش وصاحبان کسب وکارهای خانگی می‌توانند با تاسیس تعاونی‌های خانگی چند نفره از حمایت‌های بخش تعاون هم بهره‌مند شوند.

باقری اضافه کرد: خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی امسال برای توسعه بخش تعاون کشور در نظر گرفته شده و قطعا مازندران هم از این میزان تسهیلات ویژه سهمی خواهد داشت.

افزایش ۱۳۰۰ درصدی تسهیلات پرداختی برای مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین به اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای ایجاد کسب وکارها و مشاغل خانگی به متقاضیان این بخش خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم حمایت خوبی از این کسب وکارها و مشاغل خانگی می‌شود و به همین خاطر میزان تسهیلات پرداختی درمقایسه با ۴ سال گذشته حدود ۱۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

باقری با اشاره به اینکه درسال گذشته با پرداخت حدود ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان کسب‌وکارهای کوچک و مشاغل خانگی حدود ۶۳ هزار فرصت جدید اشتغالزایی در مازندران ایجاد شده است، بیان کرد: این درحالی بود که سهمیه تعیین شده اشتغال مشاغل خانگی درسال گذشته برای مازندران حدود ۵۳ هزار و ۶۰۰ نفر بوده که با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی و متولی اشتغال استان، حدود ۶۳ هزار نفر در مازندران مشغول به کار شدند که در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون نیزبه ثبت رسید.

وی ادامه داد: در زمینه صدور مجوزهای کسب وکار و مشاغل خانگی نیز مازندران روند روبه رشدی در چند سال اخیر داشته است به طوری که از یک هزار و ۳۳۸ تقاضای ایجاد مشاغل خانگی درسال ۱۳۹۸ دراستان به حدود پنج هزار و ۵۰ فقره درپایان سال ۱۴۰۱ رسیده بود.

باقری، یکی از دغدغه‌های جدی تولیدکنندگان وفعالان کسب وکارهای خانگی را بازار فروش محصولات اعلام کرد و ادامه داد: یکی از راه‌های دستیابی به بازار و ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده وشرکت‌های تولیدی وصنعتی استان، حذف واسطه‌ها، برپایی جشنواره‌ها ونمایشگاه‌های فن بازار پوشاک مشاغل است.

وی یادآورشد: در سال ۱۳۹۸ تعداد نمایشگاه وبازارچه‌هایی که برای تولیدکنندگان حوزه‌های مختلف و تعاونی‌های استان برپا شده بود، تنها دو مورد بوده که درپایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۴ مورد نمایشگاه و بازارچه‌های تولیدات کسب وکارهای خانگی و تعاونی‌ها برگزار شده بود.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران، بخش دیگر درخواست‌های فعالان شرکت‌کننده در جشنواره فن بازار پوشاک مشاغل در آمل را درخواست حمایت و تسهیلات اعلام کرد و گفت: به همین خاطر امسال دولت حدود ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای ایجاد و توسعه کسب وکارهای خانگی اختصاص داده است که حدود ۲۰ میلیارد تومان بیشتر از سال ۱۴۰۲ بوده است.

کد خبر: 60801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =