مشاغل خانگی، نقش زیادی در رفع معضل بیکاری ایفا می‌کنند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه بر اهمیت مشاغل خانگی و خرد و نقش آن در رفع معضل بیکاری تاکید کرد و گفت: صاحبان این مشاغل با دریافت تسهیلاتی اندک می‌توانند اشتغال گسترده‌ای را در جامعه ایجاد کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد، دومین نشست کارگروه اشتغال شهرستان ابرکوه با حضور محمد هادی زارع زاده؛ فرماندار، احمد تولایی؛ معاون مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استان یزد، ناصر زارع؛ رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه، رؤسای بانک‌های عامل تسهیلات تکلیفی و اشتغالزا و برخی از مسئولین مربوطه در محل فرمانداری برگزار شد.

زارع زاده، فرماندار شهرستان ابرکوه ضمن تقدیر از مجموعه دستگاه‌ها و ادارات و نهادهای شهرستانی و بانک‌های عامل در تسریع ارائه تسهیلات اشتغالزا گفت: ضرورت دارد در راستای ارتقاء و تحقق کامل اهداف اشتغالزایی، برنامه‌ریزی و هماهنگی میان دستگاه‌ها و نهادهای مسئول و بانک‌ها بیشتر شود.

زارع، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ابرکوه به افزایش مبلغ تسهیلات اشتغالزا در حوزه مشاغل خانگی اشاره و بیان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی امسال برای استان یزد با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته همراه شده که روسای دستگاههای اجرایی باید ظرفیت‌های موجود را مورد بررسی قرار دهند و طرح‌های مناسب را با اولویت پشتیبان مشاغل خانگی به ستاد معرفی کنند.

وی افزود: امروزه مشاغل خانگی و خرد، نقش بسیار زیادی در رفع معضل بیکاری ایفا می‌کنند و با دریافت تسهیلاتی اندک می‌توانند اشتغال گسترده‌ای را در جامعه ایجاد کنند.

بررسی عملکرد و ارائه گزارش توسط دستگاه‌های متولی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در شهرستان، تصمیم‌گیری در مورد سهمیه دستگاه‌های پرداخت‌کننده تسهیلات اشتغالزایی در سال ۱۴۰۲، بررسی مسائل و مشکلات بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات به مردم از مهمترین دستور کارهای این نشست بود.

کد خبر: 60855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =