رونمایی از دو صندوق «پترو صبا» و «سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی» توسط گروه مالی «صبا تامین»

در جریان پانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، گروه مالی صبا تامین زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از دو صندوق و یک سامانه جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، یکی از صندوق هایی که صباتامین از آن رونمایی کرد، صندوق «سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی» بود، که در حاشیه معرفی این صندوق، علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شرایط ویژه ای که گروه مالی صبا تامین برای تامین مالی از آن برخوردار است گفت:برای پروژه‌هایی که به منظور تامین مالی انجام می شود، باید یک نقطه آغاز و پایان طی یک سال مال گذاشته شود؛ این کار موجب می‌شود، ابتدا و انتهای کار مشخص شود و کار به نتیجه برسد

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی رقیب صندوق تامین اجتماعی نیست، افزود: جای این صندوق در نظام رفاهی و بازنشستگی ایران خالی بود که این خلاء نیز با صدور اولین مجوز این صندوق‌ها، پر شد، با توجه به ماهیت این صندوق‌ها، باید مجموعه‌هایی، که این صندوق‌ها را مدیریت می‌کنند، ضمانت مفهمومی برای آن تعریف کنند و کف و اوج آن‌ها را مشخص کنند، تا کسانیکه می‌خواهند، در این صندوق‌ها، سرمایه گذاری کنند، تا از عایدی آن ها در دوران بازنشستگی استفاده کنند، خیالشان راحت باشد و به نوعی برایشان اطمینان خاطر ایجاد شود.

همچنین سید جواد میرطاهر مدیرعامل گروه مالی صبا تامین نیز در این مراسم با اشاره به اینکه چندی است که صبا تامین به گروه مالی تبدیل شده است، گفت: با توجه به این موضوع، «صبا تامبن» به دلیل دارا بودن کارگزاری صبا تامین، سبدگردان اندیشه صبا، کارگزاری بیمه تامین آینده، کنترل مدیریت شرکت تامین سرمایه امین و... گزینه‌ مناسبی جهت ارائه کلیه خدمات تخصصی مالی به مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی اضافه کرد: بنابراین ما آمادگی داریم، در حوزه‌های تامین مالی، مشاوره مالی، پذیرش در بورس کالا و انرژی، پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرایورس و...، به مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر نهادها و مجموعه‌ها، ارائه خدمات کنیم.

رونمایی از «صندوق بخشی پتروصبا»

دیگر صندوقی که صبا تامین در نمایشگاه بورس رونمایی کرد، «صندوق بخشی پتروصبا» بود که توسط شرکت سبد گردان اندیشه صبا به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های این گروه مالی رونمایی شد. بر این اساس «پتروصبا» جدیدترین صندوق سهامی گروه مالی صباتامین از نوع ETF است. این صندوق یک صندوق سهامی بخشی است که بخش عمده ای از دارایی‌های خود را در صنعت محصولات شیمیایی سرمایه گذاری میکند.

از جمله مهمترین ویژگی‌ها و مزیت‌های صندوق بخشی پتروصبا می‌توان به وابستگی اقتصاد کشور به صنعت بزرگ و ارز آور پتروشیمی، DPS محور بودن سهام شرکت‌های پتروشیمی، سهم ۲۵ درصدی صنعت محصولات شیمیایی از کل ارزش بازار بورس و فرابورس، حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم به علت صادرات محور بودن، تخصیص بهینه و فعال منابع صندوق پتروصبا در محصولات مختلف صنعت پتروشیمی و امکان ایجاد اختیار معامله صندوق بخشی پتروصبا به نمایندگی از صنعت محصولات شیمیایی، اشاره کرد.

این درحالیست که صندوق بخشی پتروصبا با هدف تکمیل ابزارهای سرمایه گذاری گروه مالی صبا تامین تاسیس شده و به عنوان سومین صندوق بخشی در صنعت پتروشیمی است، از جمله اهداف آتی این صندوق می‌توان به چند بخشی شدن در حوزه فلزات سیمان و دارو در آینده اشاره کرد.

میرطاهر مدیرعامل گروه مال صبا تامین نیز در حاشیه رونمایی این صندوق با اشاره به انتخاب شعار صبا تامین در مسیر رشد برای گروه مالی صبا تامین گفت: این شعار برآمده از مسیر و هدفی است که از مدتی قبل در گروه مالی صبا تامین آغاز شده است. ما مسیر رشد را برای خود انتخاب کردیم و در واقع این مسیری است که برای تمامی سرمایه گذاران و خانواده بزرگ صبا تأمین انتخاب شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که در گام بعدی مسیر رشد گروه مالی صبا تأمین، توسعه ابزارها و صندوق‌های متنوع نهایتا منجر به رشد در اقتصاد کشور و کمک به بخش واقعی اقتصاد شود پتروصبا یکی از این خدمات است که از نظر ما نه تنها در خدمت رشد سرمایه گذاری و گروه مالی صبا تأمین خواهد بود بلکه در مسیر رشد صنعت پتروشیمی کشور نیز عمل خواهد کرد.

گفتنی‌است، در مراسم رونمایی از این صندوق، مجتبی مولوی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمود گودرزی مدیر عامل شرکت بورس تهران و مهدی رضوی کیا رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند.

رونمایی «صبا تامین» از یک محصول دیگر

سامانه فروش آنلاین «بیمه ریسک بی‌ریسک» محصول دیگری از گروه مالی صباتامین بود که همزمان با نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از آن رونمایی شد.

در حاشیه مراسم رونمایی از این سامانه مدیرعامل گروه مالی صبا تامین گفت:با توجه به تاکیدات رئیس جمهوری در مورد ضرورت توسعه دولت الکترونیک و همچنین نظر به سرعت بالای رشد تکنولوژی و دانش بشری، ارائه خدمات غیر حضوری و تحت بستر وب یکی از مواردی است که به طور جد در دستورکار گروه مالی صبا تامین به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شستا قرار گرفته است.

میرطاهر ادامه داد: این سامانه بدون توجه به نام و عناوین تجاری قابلیت ارائه خدمات مرتبط با انواع بیمه‌ها را داراست و کاربران آن می‌توانند در کمترین زمان ممکن با کیفیت‌ترین خدمات حوزه بیمه را دریافت کنند.

کد خبر: 60906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =