انجام بیش از ۸ هزار تراکنش طرح کالابرگ الکترونیک در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از ۱۳ خرداد، گفت: از ابتدای آغاز طرح کالابرگ الکترونیک در استان همدان هشت هزار و ۸۷۹ تراکنش صورت گرفته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، یوسف شعبانی در این رابطه گفت: دولت با هدف کمک به اقشار محروم و تحت پوشش نهادهای حمایتی و در راستای هدفمندی یارانه‌ها و کنترل تورم و بازار، سیاست افزایش یارانه‌ به دهک‌های یک، دو و سه را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه براساس این طرح ۸۰ هزار تومان به یارانه خانوارهای سه دهک اول اضافه می‌شود، بیان کرد: از۱۳ خرداد ۱۴۰۲ اعمال افزایش به یارانه این دهک‌ها آغاز شده و شرط استفاده از این مزایا خرید الکترونیکی و هزینه کردن ۷۰ درصد یارانه است.

وی افزود: جامعه هدف این طرح در استان همدان ۶۳۹ هزار و ۱۴۲ نفر در قالب ۲۳۶ هزار و ۴۸۰ خانوار در بخش‌های روستایی و شهری است.

شعبانی یادآور شد: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان به عنوان دبیرخانه اجرای این طرح، نسبت به تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی اقداماتی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به پوشش ۹۵ درصدی اجرای این طرح در استان همدان، بیان کرد: ۱۳ مجموعه فروشگاه زنجیره‌ای و اصناف در بخشهای مختلف شهری و روستایی در این طرح شرکت دارند و ۲۰۴۷ ترمینال یا پُز فروشگاهی درحال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌ها برای اجرای این طرح باید نرم افزار«شما» را در ساختار دریافت و پرداخت داشته باشد، افزود: در این طرح باید یک دوره یک‌ماهه از هزینه کرد خانوار بگذرد اما براساس آمار از ۱۳ خرداد تاکنون هشت هزار و ۸۷۹ تراکنش در استان صورت گرفته است.

شعبانی با تاکید براینکه مجریان طرح کالا برگ الکترونیک کمک کنند تا فرهنگ خریدهای الکترونیک در جامعه رونق پیدا کند، به شهروندان توصیه کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری بوده و الزامی نیست اما با توجه به اهداف طرح، کنترل بازار و تورم و کمک به اقشار محروم، از همه آحاد دهک‌های یک، دو و سه دعوت می‌کنیم با مشارکت حداکثری مسئولان را یاری دهند.

کد خبر: 61014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =