انعقاد سه فقره پیمان دسته‌جمعی کار در گلستان

معاون روابط کار اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان از انعقاد سه فقره پیمان دسته‌جمعی کار برای اولین بار در گلستان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، موسی بی‌باک با بیان ویژگی‌های مهم تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، افزود: امکان مذاکره طرفین (کارگر و کارفرما) و انعقاد پیمان‌های جمعی و ایجاد ماهیت حقوقی در تصمیم‌گیری‌ها از جمله مزایای تاسیس تشکلات کارگری و کارفرمایی در واحدهای تولیدی است.

بی‌باک با بیان اینکه پیمان‌های دسته جمعی کار، راهکار مناسبی برای جلوگیری از تنش در روابط میان کارگران و کارفرمایان است گفت: در انعقاد پیمان‌های دسته‌جمعی کار، تبادل اطلاعات، مشاوره و مذاکره نقش اساسی را ایفا می‌کند که شرکای اجتماعی این مصادیق را حتما در فرآیند انعقاد پیمان‌های دسته جمعی کار باید لحاظ کنند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، بیان کرد: حوزه معاونت روابط کار با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و ارتباط مناسب با شرکای اجتماعی موفق به انعقاد سه فقره پیمان دسته جمعی کار بین ۱- انجمن صنفی کارگری مسئولین کنترل کیفیت استان و انجمن‌های صنفی کارفرمایی کارخانجات آجر ماشینی و شالیکوبی ۲- تولیدکنندگان شن و ماسه و انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان با انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان استان و ۳- نماینده کارگران با مدیرعامل شرکت لعل سقف گلستان به استناد فصل هفتم قانون کار و دستورالعمل شماره ۵۴ اداره کل روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی شد.

وی در پایان افزود: در انعقاد پیمان‌های دسته‌جمعی کار، مدیران‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان شرکای اجتماعی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی حضور دارند.

کد خبر: 61042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =