ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و گردشگری البرز

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در نشست تخصصی بررسی روند تسهیل حمایت از صنایع گردشگری و هنرمندان صنایع دستی، بر لزوم تداوم حمایت در قالب ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و قرض‌الحسنه تاکید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، عبدالله دارایی در این جلسه با اشاره به اعتبارات تخصیصی تبصره ۱۶ و ۱۸ و همچنین تسهیلات اشتغال روستایی گفت: به منظور ساماندهی و حمایت از صنایع دستی و گردشگری ویژه، امسال نیز همانند سال‌های گذشته با ابلاغ برنامه بودجه جاری کشور، تسهیلات تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ و روستایی در بخش‌های مختلف صنفی، کارگاهی، کارفرمایی و مشاغل خانگی تداوم خواهد داشت.

دارایی افزود: علاوه بر پروانه‌هایی که اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در مورد فعالیت‌های صنایع دستی صادر می‌کنند، سامانه مشاغل خانگی نیز که تعدادی از رشته‌های مرتبط را پوشش می‌دهد، هم به صورت کارگاهی و هم به صورت انفرادی از طریق سامانه مشاغل خانگی مجوز صادر می‌کند.

وی افزود: پس از آن، روند اختصاص اعتبارات لازم برای تجهیز کارگاه‌ها و حمایت از هنرمندان در بستر سامانه تسهیلات اشتغال کشور فراهم شده است. فعالان عزیز در این بخش می‌توانند به سامانه‌های اعلامی مراجعه و پس از تایید اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری جهت معرفی به بانک به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و مشاغل خانگی گفت: زیرساختهای برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و گردشگری و مشاغل خانگی آماده شده است و با یاری خداوند متعال امسال نمایشگاه‌های مختلف به صورت رایگان در اختیار هنرمندان و فعالان عرصه گردشگری و صنایع‌دستی قرار خواهد گرفت تا ضمن حمایت از این عزیزان ، به بهبود اشتغال و کارآفرینی به ویژه مشاغل خانگی بیانجامد.

کد خبر: 61073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =