پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بیش از ۴۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر

محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی به بیش از ۴۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان در سال جاری پرداخت شود.

به گزارش آتیه آنلاین، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از آغاز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان این سازمان از روز شنبه ۲۷ خردادماه خبر داد و گفت: در این مرحله، وام قرض‌الحسنه به ۴۰ هزار بازنشسته پرداخت می‌شود و مبلغ وام نیز از ۱۲ میلیون تومانی که در سال گذشته پرداخت می‌شد، به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

در راستای پرداخت این تسهیلات به افراد متقاضی، تقیانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: به همین منظور از روز ۲۷ خردادماه زمان ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان در تأمین اجتماعی آغاز خواهد شد تا از این طریق اعطای تسهیلات به این گروه از جامعه هدف طبق برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده روند اجرایی پیدا کند.

به گفته او، برای ثبت‌نام دریافت این تسهیلات توسط افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر دو روش مراجعه به کانون‌های بازنشستگی در استان‌ها و استفاده از سایت تأمین اجتماعی در بخش بازنشستگان و مستمری‌بگیران و ارائه تسهیلات برنامه‌ریزی شده است.

او بیان کرد: با ارائه درخواست برای وام قرض‌الحسنه، بررسی شرایط افراد متقاضی و طی شدن مراحل قانونی پرداخت این تسهیلات، بانک رفاه کارگران مبلغ موردنظر را به حساب متقاضیان واریز خواهد کرد.

مدیرکل امور فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: پس از انتخاب روش ثبت‌نام از طریق سایت سازمان، دیگر نیازی به مراجعه حضوری بازنشستگان برای دریافت این تسهیلات وجود ندارند و در بستر خدمات الکترونیکی و در صورت واجد شرایط بودن، متقاضیان وام موردنیاز خود را دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه این تسهیلات به افراد واجد شرایط از میان مستمری‌بگیران و بازنشستگان پرداخت خواهد شد، ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی نیز پس از بررسی وضعیت درخواست‌های متقاضیان بازنشسته و مستمری‌بگیر نسبت به معرفی این افراد را به بانک عامل برای دریافت تسهیلات اقدام خواهد کرد.

افزایش سقف تسهیلات بازنشستگان به ۲۰ میلیون تومان

تقیانی افزود: البته در این دوره از پرداخت وام بازنشستگان و مستمری‌بگیران میزان تسهیلات به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است در حالی که در سال گذشته رقم پرداختی این وام‌ها به افراد متقاضی ۱۲ میلیون تومان بود.

او بیان کرد: میزان تسهیلات قرض‌الحسنه جامعه هدف تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم روند مطلوبی داشته است به گونه‌ای که در سه مرحله افزایش از پنج به هفت میلیون تومان، در مرحله بعدی از هفت به ۱۲ میلیون تومان و در مرحله سوم در سال جاری از ۱۲ به ۲۰ میلیون تومان رشد را شامل شده است.

به گفته تقیانی، وام‌های بازنشستگان با بازپرداخت ۲ ساله و با کارمزد چهار درصد خواهد بود و امسال امکان پرداخت این تسهیلات با رقم جدید به ذینفعان سازمان فراهم شد.

او اضافه کرد: بنابراین هر ماه تعدادی از بازنشستگان در استان‌های مختلف امکان دریافت این تسهیلات قرض‌الحسنه از سازمان تأمین اجتماعی را خواهند داشت.

مدیرکل امور فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان از اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون نسبت به پرداخت تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش اقدام کرده است و در سال گذشته نیز حدود ۱۸۰ هزار نفر از این وام‌های قرض‌الحسنه بهره‌مند شده‌اند.

او پرداخت وام قرض‌الحسنه به جامعه هدف را یکی از برنامه‌های راهبردی و عملیاتی سازمان تأمین اجتماعی دانست و افزود: بهبود وضعیت زندگی، رفاه و تأمین معیشت بازنشستگان از اهداف پرداخت این تسهیلات محسوب می‌شود.

کد خبر: 61165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =