تشکیل کارگروه تخصصی مشاغل سخت در خراسان شمالی

کارگروه تخصصی مشاغل سخت و زیان‌آور با هدف حذف آلاینده‌ها و بهسازی محیط کار در کارگاه‌های استان خراسان شمالی تشکیل شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، قربان نباتیان، مدیر روابط کار استان با بیان این مطلب گفت: اولین جلسه کارگروه تخصصی حذف آلاینده‌های محیط کار در مورد بهسازی و ایمن‌سازی کارگاه‌های صنفی در خردادماه سال جاری با حضور نمایندگانی از اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، نمایندگان کارگران و کارفرمایان، اداره کل صنعت و معدن، تامین‌اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

وی بیان کرد: در این کارگروه، راهکاری‌های حذف عوامل زیان‌آور محیط کار و اقداماتی که باید دستگاه‌های وظیفه‌مدار و کارفرمایان انجام دهند موردبررسی و تجزیه‌ و تحلیل قرار گرفت.

نباتیان افزود: یکی از وظایف کارفرمایان‌، ایجاد محیط کار سالم و ایمن مطابق با آیین‌نامه‌های حفاظت فنی مصوب شورای عالی حفاظت فنی و آیین‌نامه‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت و درمان پزشکی است تا کارگر با کار در محیط‌های کاری به بیماری شغلی مبتلا نشود .

این در حالی است که از سال ۹۱ تاکنون بیش از پنج هزار نفر در کارگاه‌های استان به دلیل وجود عوامل زیان‌آور در محیط کار، پیش از موعد بازنشسته شده‌اند که از این تعداد حدود دو هزار نفر در کارگاه‌های صنفی و کوچک بوده است.

کد خبر: 61183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =