امضای تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و استانداری گلستان

در جلسه‌ای با حضور استاندار گلستان، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و نماینده مردم علی‌آباد کتول، تفاهم‌نامه بین استانداری گلستان و صندوق بیمه‌اجتماعی کشاورزان استان منعقد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، علی محمد زنگانه، استاندار گلستان در جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه با بیان اینکه تشکیل کارگروهی برای توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان ضروری است گفت: جامعه هدف صندوق بیش از ۳۶۵ هزار نفر است و در حال حاضر ۷۴ هزار نفر جذب این صندوق شده اند که ارتقاء این رقم ضرورت دارد.

وی یادآور شد: گلستان قطب کشاورزی کشور است و مواد غذایی این استان تامین کننده اقلام غذایی مردم کشور است و توجه به این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار گلستان به میزان جمعیت گلستان اشاره کرد و افزود: ۴۷ درصد جمعیت گلستان روستایی است و دومین استان کشور از نظر جمعیت روستایی هستیم؛ هرچه پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گسترده شود، خدمات بیمه‌ای در روستاهای استان ارتقاء پیدا می‌کند.

همچنین در این جلسه بیت‌اله برقراری با بیان اینکه خدمات صندوق در روستاها باید اطلاع رسانی شود بیان کرد: تاکنون ۷۶ هزار نفر عضو صندوق شدند و این در حالی است که نزدیک به ۳۶۰ هزار نفر را می‌توانیم در استان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: آمادگی داریم در قالب کارگروه توسعه بیمه با نگاه عملیاتی جمعیت مشمول استان را شناسایی و بیمه کنیم.

این تفاهم‌ در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی تامین‌اجتماعی با هدف ایجاد رفاه عمومی و برطرف ساختن فقر و محرومیت از اقشار و گروه‌های هدف خدمت اجتماعی در نظر گرفته شده است.

هدف از این تفاهم ۱۱ بندی هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات بالقوه و بالفعل طرفین در جهت رشد و توسعه شاخص‌های اجتماعی و شناسایی ظرفیت‌های مؤثر در پوشش همگانی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است.

کد خبر: 61230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =