انجام بیش از ۱۱۰۰ عمل کاشت حلزون شنوایی در خوزستان

مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه یک دهه از فعالیت مرکز کاشت حلزون شنوایی استان می‌گذرد گفت: بیش از یک‌هزار و ۱۰۰کودک، عمل کاشت حلزون شنوایی در استان انجام داده‌اند و از نعمت شنوایی برخوردار هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهران کریمیان، در جشن هزارمین کاشت حلزون شنوایی در خوزستان که در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد بیان کرد: موضوع کاشت حلزون یکی از مهمترین پیشرفت‌هایی است که علم پزشکی در چند سال اخیر داشته و با این عمل فرد ناشنوا بعد از عمل و گذراندن دوران توانبخشی گفتاری و شنوایی می تواند به زندگی معمولی بازگردد.

وی افزود: سالانه حدود دو تا سه هزار نوزاد مبتلا به ناشنوایی در کشور ما به دنیا می‌آیند که با انجام عمل کاشت حلزون می‌توان آن‌ها را از نعمت شنوایی برخوردار کرد.

۸۶ هزار کودک در خوزستان غربالگری شنوایی شدند

مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان این که ۴۴ پایگاه غربالگری شنوایی تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می کنند افزود: در سال گذشته بیش از ۸۶ هزار نوزاد مورد معاینه غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد ۶۲۰ نوزاد مشکوک به افت شنوایی بودند. این نوزادان جهت آزمایش‌های تشخیصی به کلینیک‌های شنوایی سنجی ارجاع داده شدند و از بین آن‌ها ۱۶۰ کودک دچار قطعی شنوایی تشخیص و به مراکز درمانی شنوایی سنجی معرفی شدند.

کریمیان ادامه داد: بهزیستی در پرداخت هزینه‌های کاشت حلزون به افراد نیازمند همکاری می‌کند که از این نظر نیز در سال گذشته بیش از شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه برای کاشت حلزون به خانواده های دارای کودک کم شنوا و یا ناشنوا در استان پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به ارائه وسایل کمک توانبخشی شامل سمعک و باطری سمعک به ناشنوایان ادامه داد: در سال گذشته ۲۹ میلیارد ریال به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و نیازمند کمک شده است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز توانبخشی خانواده و کودک دارای اختلال شنوایی استان بیان‌کرد: هم‌اکنون چهار مرکز برای توانخواهان در خوزستان فعالیت دارند که دو مرکز در اهواز، یک مرکز در دزفول و یک مرکز در آبادان مجوز فعالیت دارند.

کد خبر: 61243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =