۲ هزار و ۳۰۰ کودک به فرزند خواندگی سپرده شدند

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری ۲ هزار و ۳۰۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست واجد شرایط به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بهزیستی کشور، علی‌محمد قادری با بیان اینکه امر فرزندخواندگی در کشور شتاب قابل توجهی یافته است، افزود: این تعداد کودک سال گذشته از طریق این سازمان و با حکم قضایی به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده اند.

او با بیان این که اکنون حدود ۳۵ هزار نفر در کشور متقاضی فرزندخوانده از بهزیستی و در صف انتظار هستند، بیان کرد: استقبال مردم از روند فرزندخواندگی در سال‌های اخیر از سوی خانواده‌ها موجب شده تا ظرفیت شیرخوارگاه های کشور به سه چهارم تقلیل پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در صورتی که مدارک و کارهای قضایی پرونده متقاضیان تکمیل باشد روند واگذاری فرزند به متقاضیان حدود ۴۵ روز به طول خواهد انجامید افزود: در حال حاضر ساز و کاری در سازمان بهزیستی ایجاد شده است که هر کودکی که وارد این سازمان می‌شود بلافاصله تعیین تکلیف می شود.

قادری با اشاره به گسترش فرهنگ حمایت از کودکان دارای نیازهای ویژه (معلول) ادامه داد: این امر که برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد که خانوده‌های متقاضی پذیرش کودکان با نیازهای ویژه می‌شوند.

او گفت: خوشبختانه از زمان اجرای این طرح در کشور ۳۰۰ خانواده متقاضی فرزندخوانده شدن این کودکان در کشور شده‌اند.

کد خبر: 61251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =