ایجاد علامت سوال چرایی فرزندآوری و رشد جمعیت در ذهن جامعه با بیان هنری فرداساز

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به مخاطبان گسترده و ظرفیت‌های بالای تأمین اجتماعی، فرداساز را یک ابزار هنری موثر در ترویج فرزندآوری در کشور خواند و گفت: بیان هنری با بهره‌گیری از ابزار پوستر می‌تواند ذهن جامعه را نسبت به ضرورت رشد جمعیت و فرزندآوری حساس کند و امیداوریم که بتواند مردم را به تفکر و تأمل وادار سازد و در این زمینه ترغیب کند.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، محسن تقیانی امروز (۳۰ خردادماه) در آیین افتتاح رویداد فرداساز هنر را مهم‌ترین ابزار برای انتقال پیام خواند و افزود: رویداد فرداساز هنرهای تجسمی از جمله گرافیک و طراحی پوستر را برای بیان روایت تصویری و ترویجی موضوع مهم افزایش جمعیت و فرزندآوری برگزیده است.

او با اشاره به ماندگاری افزون‌تر هنر تجسمی نسبت به دیگر هنرها اضافه کرد: یک طرح گرافیگی می‌تواند ساعت‌ها مخاطبان را به تأمل و تفکر وادار کند و پوسترهای خلق شده در این رویداد باید علامت سوال‌هایی درباره چرایی و ضرورت فرزندآوری و رشد جمعیت کشور ایجاد کنند.

تقیانی با اشاره به همراهی فکری شخصیت های برجسته و نام‌آور حوزه هنرهای تجسمی کشور با این رویداد گفت: داوران و اساتید همکار در برگزاری این رویداد مایه افتخار سازمان هستند چرا که با حضور آنها ، هنرمندان جوان می‌توانند با بهره‌گیری از ایده‌های آنها موفق به خلق آثار ماندگاری در حوزه جمعیت شوند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: وضعیت جمعیت کشور امروز اصلا در شرایط خوبی نیست. اگرچه سیاست‌های کلی جمعیت سال ۱۳۹۳ توسط رهبری ابلاغ شد اما تا هفت سال بعد برای تصویب این مهم در مجلس اتفاق خاصی نیفتاد و امروز متأسفانه به مرز بحران نزدیک شده‌ایم.

وی با اشاره به نرخ زیر هفت دهم درصد رشد جمعیت کشور افزود: نرخ باروری یک و شش دهم درصد است. متأسفانه به تبع سیاست‌های نادرست کنترل جمعیت در دهه ۷۰، نرخ رشد جمعیت به کمتر از حدود ۲۰ درصد رسیده و اگر سیاست و اقدام عاجلی در دستور کار قرار نگیرد قطعا در چاله جمعیتی خواهیم افتاد و پیری جمعیت کشور را با بحران‌های جدی و خطرناکی مواجه خواهد ساخت.

تقیانی تأمین اجتماعی را یکی از سازمان‌های حامی و مجری سیاست‌های کنترل جمعیت خواند و گفت: در آن دهه زمانی که این سیاست در کشور مطرح شد تأمین اجتماعی یکی از سازمان‌های مروج فرزند کمتر، زندگی بهتر در کشور شد و با کنترل‌های بیمه‌ای، این سیاست در کشور را دنبال کرد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: حتی پشت دفترچه‌های درمانی نیز این شعار درج شد و امروز نیز با توجه کمین خطر پیری جمعیت و نگرانی از بروز تبعات آن، در قامت مهم‌ترین و بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور با ۴۵ میلیون بیمه شده در راستای مسئولیت اجتماعی خود، ترویج و فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری و رشد جمعیت را در دستور کار قرار داده است

او با اشاره به ظرفیت‌های بالای بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی افزود: تأمین اجتماعی با ۴۰۰ مرکز درمانی و بیمارستانی در یک‌هزار فضای فیزیکی و بیش از ۵۰۰ و اندی شعبه بیمه‌ای بیشترین نقطه تماس و ارتباط‌گیری با مردم را در سراسر کشور دارد و این ظرفیت‌ها فرصت مغتنمی برای ترویج فرزندآوری و رشد جمعیت در کشور است و می‌توان پیام‌های فرهنگی را در قالب برگزاری رویدادهای مختلف به جامعه مخاطبان و افکار عمومی منتقل کرد.

تقیانی ادامه داد: امیدواریم فرداساز موفق به خلق پوسترهایی تأمل برانگیز و پرسش‌ساز در ذهن مردم نسبت به چرایی فرزندآوری و ضرورت رشد جمعیت شود. حتی اگر یک پوستر ماندگار و اثرگذار در تاریخ فرهنگی و اجتماعی کشور در این رویداد متولد شود برای سازمان تأمین اجتماعی و مجموعه برگزارکنندگان این رویداد در معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان و موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه کفایت می‌کند.

برگزاری کارگاه سه روزه طراحی پوستر فرداساز با حضور هنرمندان مدعو از امروز (۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲) در فرهنگستان هنر تهران آغاز شده است.

کد خبر: 61338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =