«فرداساز» اقدام ترویجی تأمین‌اجتماعی در حوزه سیاست‌های جمعیتی است

مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی باتأکید بر نقش نیروی مولد و جوان در پایداری صندوق تأمین‌اجتماعی گفت: پیری جمعیت ابرچالش پیش‌روی کشور است و « فرداساز» به عنوان یک رویداد فرهنگی از سوی سازمان تأمین اجتماعی در تلاش است که در راستای ترویج ضرورت فرزندآوری و افزایش جمعیت کشور گام بردارد. 

شکیبا محبی‌تبار امروز(۳۰ خردادماه) به مناسبت آغاز برگزاری رویداد ملی طراحی پوستر « فرداساز» در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی متولی مستقیم امر جمعیت در کشور نیست، افزود: تأمین‌اجتماعی به عنوان مهم‌ترین و بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه در کشور به شدت متأثر از رویدادها و الگوهای جمعیتی کشور است، همچنین ابلاغ سند سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی بر مسئولیت‌های مهم سازمان در حوزه‌ فرزندآوری و تحکیم خانواده تأکید دارد.

وی با اشاره به تأثیر کاهش میزان جمعیت جوان و نیروی کار کشور در تعداد بیمه‌پردازان این سازمان افزود: به میزانی که بیمه‌پردازی کاهش پیدا کند نهایت ضریب پشتیبانی صندوق نیز افت خواهدکرد.

محبی‌تبار نسبت پشتیبانی را مسئله‌ مهمی در صندوق‌های بازنشستگی عنوان کرد و افزود: موضوع نسبت پشتیبانی در صندوق‌های بازنشستگی یعنی نسبت تعداد شاغلان بیمه‌پرداز به بازنشستگان و مستمری‌بگیران، با جوانی جمعیت، ارتباط مستقیم و نزدیکی دارد.

او تأکید کرد: در حال حاضر این نسبت در سازمان تأمین‌اجتماعی به شکل نگران‌کننده‌ای کاهش پیدا کرده و در راستای رفع این مشکل باید برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثر انجام داد.

محبی‌تبار بر ضرورت فرهنگ‌سازی درست و اطلاع‌رسانی دقیق در زمینه سیاست‌های جمعیتی در کشور تأکیدکرد و گفت: با توجه به اینکه پیری جمعیت از عمده‌ترین ابرچالش‌های پیش‌روی کشور است، سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در کنار حاکمیت و دستگاه‌های مرتبط می‌تواند نقش تأثیرگذاری در بهره‌گیری مطلوب از فرصت پنجره طلایی جمعیتی داشته باشد.

مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ایده برگزاری رویداد ملی« فرداساز» را یکی از اقدامات خوب معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی با همکاری موسسه فرهنگی‌هنری آهنگ‌آتیه در راستای ترویج فرزندآوری و افزایش جمعیت خواند و افزود: خوشبختانه همکاری و هم‌افزایی این دو مجموعه بستر ایجاد سایت ویژه و انتشار فراخوان این رویداد همزمان با روز ملی جمعیت را هموار کرده و امیدواریم سهمی هرچند اندک اما مفید در برجسته‌سازی موضوع افزایش جمعیت و مقابله با پیری جمعیت در کشور داشته باشد.

او افزود: هنرمندان عرصه گرافیک از سراسر کشور با ثبت‌نام در سایت نسبت به شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کردند و امروز هنرمندان مدعو از استان‌های مختلف مشغول طراحی پوستر در این محل هستند.

مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: امیدواریم با طراحی پوسترهایی با موضوعات مرتبط با جمعیت، گام فرهنگی کوچک اما موثری از سوی سازمان تأمین اجتماعی در زمینه برجسته‌سازی ضرورت فرزندآوری، افزایش جمعیت و حفظ ضریب پشتیبانی این صندوق بیمه‌ای برداشته شود.

آیین گشایش کارگاه طراحی پوستر « فرداساز» با موضوع جوانی جمعیت امروز ۳۰ خرداد برگزار شد و قرار است که هنرمندان مدعو با راهنمایی و ایده‌آفرینی داوران این رویداد تا اول تیرماه پوسترهایی با موضوع جوانی و رشد جمعیت در قالب کارگاه‌های حضوری طراحی و خلق کنند.

کد خبر: 61345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =