حضور همگان در رویدادهای هنری لازم است

مسعود پورزارعی، هنرمند گرافیست حاضر در رویداد فرداساز سازمان تأمین اجتماعی گفت: ما تاثیرگذاری بر جامعه را باید با ترکیب هنر، امکانات و برنامه مناسب دنبال کرده و انتظار داشته باشیم و به همین روی در رویدادهایی مانند فرداساز با موضوع دغدغه های جمعیتی و خانواده، حضور همگان لازم است.

پورزارعی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: ماهیت و موضوعیت رویداد فرداساز برای جامعه و هنرمندان بسیار قابل توجه است. ما که تجربه حضور و رشد در خانواده دهه‌های گذشته را داریم، شادابی خانواده را در قالب خانوار با تعداد بالا درک کرده‌ایم و حضور در این فضا ایده‌های مختلفی برای خلق اثر هنری در اختیار هنرمند قرار می‌دهد.

او در ادامه تاکید کرد: وجود بازی‌های فراوان در قالب خانواده پرجمعیت در گذشته حتی زمینه رشد ایده‌های ناب و حتی اشتغال افراد را به وجود می‌آورد.

شرکت‌کننده در رویداد فرداساز سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: هنر در واقع به شکل تطلیف شده و با زبان ملیح حرف جامعه و گروه‌های مختلف را عنوان می‌کند و این همان نقطه قوت هنر است. حضور هنر در همه شرایط اجتماعی دیده می‌شود و اعتماد به هنرمندان می‌تواند زمینه حل مشکلات جامعه را موجب شود.

وی همچنین افزود: حمایت‌های دولت و دستگاه‌های تصمیم‌ساز و مرتبط با اجرای سیاست‌های جمعیتی به شرط حمایت از جامعه هنری در توسعه فرهنگ حوزه‌های مرتبط، امکان دستیابی به اهداف را در کوتاهترین زمان خواهند داشت.

پروزارعی توضیح داد: تاثیرگذاری خروجی کار هنری در حوزه ترغیب افراد به رشد جمعیت زمانی است که بستر و پیش‌زمینه‌های لازم دیگر توسط دولت فراهم شده باشد. رویدادهای هنری به تنهای امکان تاثیرگذاری بلندمدت بر جامعه را نخواهند داشت و حمایت‌های همه‌جانبه لازم است.

کد خبر: 61407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =