تأکید تأمین اجتماعی بر همکاری کارفرمایان و بانک رفاه در توسعه مسکن کارگری

«مصطفی سوری» معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: افزایش سرمایه، ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت‌های تولیدی و اجرای طرح مسکن کارگری از جمله اهدافی است که سازمان تأمین‌اجتماعی در بانک رفاه دنبال می‌کند.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، سوری در «نخستین نشست هم‌اندیشی‌-آموزشی مدیران صف و ستاد بانک رفاه کارگران» در سال ۱۴۰۳، با تقدیر از عملکرد بانک رفاه در سال ۱۴۰۲، بر استمرار روند رو به رشد این بانک در سال پیش رو تأکید کرد و افزود: از بانک رفاه انتظار داریم در موضوع مسکن کارگران در کنار وزارت کار و سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گیرد تا ان‌شاءالله گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

او همچنین ادامه داد: سازمان تأمین‌اجتماعی بزرگ‌ترین صندوق بیمه اجتماعی در کشور است و وقتی از یک صندوق بزرگ بیمه‌ای صحبت می‌کنیم، قطعاً وجود یک بانک در کنار آن، به‌عنوان یک ابزار ارائه خدمات پولی و بانکی بسیار مؤثر خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: بانک رفاه کارگران از سال‌ها پیش در کنار تأمین‌اجتماعی بوده و علاوه بر رابطه سهامداری، در موضوع ارائه خدمات همواره در کنار این سازمان قرار گرفته است و بخش قابل توجهی از رضایتمندی موجود در میان دریافت‌کنندگان خدمات از سازمان بزرگ تأمین‌اجتماعی، ناشی از خدمات با کیفیتی است که از طریق این بانک به جامعه ۴۶ میلیون نفری تحت پوشش این سازمان ارائه می‌شود.

سوری با اشاره به اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره مدیریتی جدید تلاش کرد که این ابزار مهم پولی و بانکی را تقویت کند، گفت: افزایش سرمایه بانک رفاه، عمده‌ترین گامی است که در دوره جدید مدیریتی در زمینه تقویت بانک رفاه کارگران برداشته شده و با تقویت نسبت‌های مالی، امروز این بانک به یکی از بانک‌های تراز کشور تبدیل شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: پس از این افزایش سرمایه و به موازات آن اتفاقات تحولی که در خود سازمان تأمین‌اجتماعی رقم خورد تا در انجام تعهدات سازمان، میزان استقراض از نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به صفر برسد، اضافه برداشت این بانک در سال قبل نیز به صفر رسید و این دستاورد بزرگی بود که با همکاری بانک رفاه و کارکنان عزیز این مجموعه رقم خورد.

وی ادامه داد: این اتفاق مهم در سالی که به عنوان سال مهار تورم نامگذاری شده بود، در کنترل تورم کشور نیز تاثیر قابل توجهی داشت و به همین جهت سازمان تأمین‌اجتماعی توانست نقش خود در تحقق شعار سال را ایفا کند. امسال هم که به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده انتظار ما این است که بانک رفاه با ارائه تسهیلات مناسب به شرکت‌های تابعه شستا و سازمان تأمین‌اجتماعی که سهم قابل توجهی در تولید کشور دارند، در تحقق شعار سال در کنار این سازمان قرار بگیرد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تامین‌اجتماعی با ابراز امیدواری نسبت به استمرار روند رو به رشد بانک رفاه در سال ۱۴۰۳ بیان کرد: یکی از برنامه‌های تأمین‌اجتماعی در سال‌جاری، افزایش سرمایه و تقویت شاخص‌های توسعه‌ای در بانک رفاه است که در حال حاضر نیز بیشترین سرمایه را در میان بانک‌های کشور دارد. توجه به موضوع تولید یکی دیگر از برنامه‌هایی است که انتظار داریم بانک رفاه در دستور کار خود قرار دهد و در مقابل انتظار ما از شرکت‌های زیرمجموعه شستا و دیگر شرکت‌های تابعه سازمان هم این است که منابع خود را در حساب‌هایی که نزد بانک رفاه دارند تجمیع کنند. در این ارتباط دستوراتی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر و به شرکت‌ها ابلاغ شده که شعب بانک رفاه می‌توانند با استناد به این موارد در حوزه بازاریابی و جذب سرمایه ورود فعال‌تری داشته باشند.

سوری همچنین با تأکید بر دستورات رئیس‌جمهور و وزیر کار در رابطه با توجه به موضوع مسکن کارگران، گفت: انتظار داریم بانک رفاه گام‌های مؤثری در موضوع مسکن کارگری بردارد و این مهم جز با حمایت و مساعدت کارفرمایان محقق نخواهد شد. از این جهت در همین روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ از کارفرمایان می‌خواهیم که با قرار گرفتن در کنار مجموعه بانک رفاه، سازمان تأمین‌اجتماعی و مجموعه وزارت کار را در تحقق این هدف بزرگ یاری کنند.

کد خبر: 70575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =