اجرای طرح آگاه‌سازی مهارت‌های گفت‌وگو در سراسر کشور

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: این دفتر با هدف مهارت‌افزایی و توانمندسازی اجتماعی افراد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز و آسیب‌رسان در مواجهه با موقعیت‌های پراسترس و آسیب‌زا طرح آگاه‌سازی مهارت‌های گفت‌وگو را امسال در سراسر کشور اجرا خواهد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، آرزو ذکایی‌فر افزود: در این طرح که با کمک گروه‌های علمی و خبرگانی در همه استان‌ها که از سال گذشته شکل گرفته براساس بسته آموزشی تدوین شده و آموزشگران استانی ابتدا گروه‌ها یا محیط‌های در معرض خطر و نیازمند شناسایی و تحت آموزش و پیگیری بعد از آن قرار می‌گیرند.

او تاکید کرد: امید است که با اجرای برنامه‌های مشابه که به تقویت عوامل محافظ در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک می کند شاهد اثربخشی مناسب در افراد و تغییر رفتار و نگرش و در نتیجه روند کاهشی برخی آسیب‌های اجتماعی باشیم.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: یکی از موضوعاتی که همواره شاهد آن بوده‌ایم وجود تعارضات و تنش‌های خانوادگی، مجادله‌های بین‌فردی، تنش‌های کلامی بین افراد و در جامعه، عدم ارتباط سالم و موثر اجتماعی، شکاف بین‌نسلی و شکل‌گیری روابط کلامی تنش‌زا و عدم درک متقابل است.

ذکایی‌فر گفت: یکی از مهارت‌های مهم به ویژه در زمانی که انسان نیاز به درک دنیای درون توسط دیگران دارد و همچنین باعث دریافت کمک‌های فکری و عملی توسط دیگران به ویژه در مواقع بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌شود، مهارت‌های گفت‌وگو است.

او با بیان اینکه گفت‌وگوی صحیح و سازنده خود یه هنر است که بسیاری فاقد آن هستند، افزود: انسان موجودی اجتماعی آفریده شده و گفت‌وگو در ذات انسان است و به کمک آن می‌تواند علاوه بر تعامل سازنده و کارآمد در شرایط بحرانی و استرس‌زا نیز کمک مناسب را دریافت کند.

کد خبر: 61420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =