اعطای بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به بهبودیافتگان اعتیاد در خراسان شمالی

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از اعطای بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۰۳ نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد طی سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، احسان حسینی معصوم با بیان اینکه وام‌های اعطا شده برای موضوع خوداشتغالی و با مبلغ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بوده است گفت: طی سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان تسهیلات به معتادان بهبودیافته اختصاص یافته است.

وی یکی از مهمترین مشکلات معتادان بهبودیافته را نبود حمایت‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: این افراد برای اینکه مانایی خود را حفظ کنند نیاز به شغل و همچنین حمایت‌های خانواده دارند.

ابوالحسن نجفی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز بیان کرد: ۷۰ درصد از بهبود یافتگان اعتیاد در خراسان شمالی به چرخه مصرف باز می‌گردند.

وی میانگین سن شروع مصرف مواد مخدر در این استان را ۳۲ و در کشور ۲۴ سال عنوان کرد و گفت: میانگین تعداد دانشجویان مصرف کننده مواد مخدر در این استان بالاتر از میانگین کشوری است که در استان ۵.۵ و در کشور ۴.۷ درصد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: میانگین شیوع مصرف مواد مخدر در دانش آموزان استان ۱.۷ و در کشور ۲.۱ درصد است.

کد خبر: 61485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =