۵۰ هزار شغل امسال باید در استان البرز ایجاد شود

استاندار البرز گفت: این استان امسال ایجاد ۵۰ هزار شغل را در تعهدات اشتغالزایی خود دارد که با توجه به ظرفیت‌های موجود باید فراتر باشیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی عبداللهی در نشست قرارگاه اشتغال استان البرز با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم ایجاد ارتباط بین کارجو و کارفرما است گفت: اکنون در البرز اکثر شهرک‌های صنعتی استان به نیروی کار نیاز دارند و از سوی دیگر با جمعی از فارغ‌التحصیلان بیکار مواجه هستیم.

وی عدم تجهیز فارغ‌التحصیلان به مهارت را از جمله موانع سر راه کارجویان دانست و بیان کرد: ضرورت دارد که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و لینک دانشگاه‌ها با مراکز و واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گیرد. همچنین ایجاد امکاناتی همچون مسکن کارگری و اتخاذ تدابیر لازم برای تردد و حمل و نقل نیروی کار به شهرک‌های استان، باید به‌عنوان یک راهکار مد نظر متولیان امر باشد.

عبداللهی افزود: نظام مسایل مرتبط با اشتغال استان البرز در قالب کارگروه باید احصا شود و موانع به صورت اساسی و گام به گام مورد برنامه‌ریزی و رسیدگی قرار گیرد.

کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در البرز

استاندار البرز گفت: فارغ‌التحصیلی که مهارت دستیابی به اشتغال ندارد باید از طریق فنی و حرفه‌ای آموزش ببیند و بکارگیری شود. با آموزش‌های مهارتی، حوزه اشتغال و دستیابی افراد به کار متحول می‌شود. همچنین در دنیای امروز شغل‌هایی متناسب با علوم نوین به ویژه در حوزه دیجیتال، ایجاد شده که باید بدنبال آموزش آنها باشیم.

عبداللهی گفت: با اقدامات صورت گرفته، نرخ بیکاری استان به ۸.۲ درصد رسیده و حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: 61487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =