فراخوان جشنواره ملی کاما ویژه افراد معلول منتشر شد

قائم مقام انجمن نابینان ایران و دبیر اجرایی جشنواره ملی کاما از انتشار فراخوان دومین دوره جشنواره کتاب افراد معلول ایران خبر داد.

منصور شادکام در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره با همکاری انجمن نابینایان و جامعه معلولین ایران گفت: این جشنواره ملی‌ با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با هدف توجه به جامعه افراد دارای معلولیت (اختلال و آسیب‌بینایی، جسمی و حرکتی، شنوایی، ذهنی و روانی)، شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر حوزه افراد دارای معلولیت، تقدیر و حمایت از آثار برتر نویسندگان، پژوهشگران، مترجمان و ناشران در موضوع انواع معلولیت و تقدیر و حمایت از انتشارات بریل (ناشران کتاب‌های بریل) برگزار می شود.

دبیر اجرایی جشنواره کاما در خصوص شرایط شرکت در جشنواره گفت: آثار ارسالی شامل تمام موضوعاتی است که برای نخستین بار توسط پدیدآورندگانِ دارای معلولیت و یا با موضوع معلولیت از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۸ لغایت اسفندماه ۱۴۰۱ منتشر شده‌اند.

وی افزود: آثار تولیدی در بازه زمانی فروردین سال ۱۳۹۳ لغایت اسفندماه ۱۳۹۷که در دوره‌های گذشته جشنواره ملی کتاب نابینایی و کم‌بینایی و همچنین نخستین جشنواره ملی کاما بررسی نشده‌اند، نیز می‌توانند نیز در این دوره می‌توانند شرکت کنند.

قائم مقام انجمن نابینایان ایران در معرفی محورهای جشنواره گفت: یکی از محورهای جشنواره اجتماعی است و آسیب‌های اجتماعی مربوط به انواع معلولیت‌ها را شامل می‌شود. توانبخشی افراد دارای معلولیت، روانشناسی، مشاوره و پیشگیری از انواع معلولیت‌ها، ادبیات داستانی، شعر، هنر، تاریخ و حقوق و ... (شامل افراد دارای معلولیت)، پزشکی و توانپزشکی مرتبط با افراد دارای معلولیت ودسترس‌پذیری، فضاهای مجازی شامل: تارنماهای اینترنتی، برنامه‌های کاربردی و شبکه‌های اجتماعی برای افراد دارای معلولیت محورهای مهم این جشنواره هستند.

شادکام با تأکید بر اینکه کتاب باید دارای برگ اعلام وصول باشد، گفت: فقط آثاری در جشنواره داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر کتاب، کاربرگ ثبت‌نام را تکمیل کرده باشد و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کنند. بدیهی است آثار دریافت شده بازگردانده نخواهدشد و به آثار برگزیده جوایز نفیسی اهداء خواهدشد.

او با اشاره به مهلت ارسال آثار تا ۳۱ مرداد ماه سال جاری گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به نشانی تهران، خیابان مطهری، بعد از چهارراه سهروردی، روبروی کوچه یوسفیان، پلاک ۵۵. کدپستی: ۱۵۶۷۷۱۸۶۱۱ ارسال کنند.

شادکام ادامه داد: در صورت نیاز و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دومین جشنواره کاما شماره‌های تلفن: ۴-۰۲۱۸۸۴۵۵۰۰۲ و دورنگار به شماره ۰۲۱۸۸۴۵۵۰۰۱ همچنین نشانی تارنما www.iransdp.com و پست الکترونیکی Info@iransdp.com از راه‌های ارتباطی این جشنواره هستند.

فراخوان جشنواره ملی کاما ویژه افراد معلول منتشر شد

کد خبر: 61494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =