تولید ۱۰ نرم‌افزار داخلی توسط  شرکت توسعه فناوری اطلاعات دریایی

عباس حسینی، مدیر نرم افزار شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: بالغ بر ۱۰ نرم‌افزار با هدف کاهش استفاده از نرم‌افزارهای خارجی در داخل شرکت تولید می شود و ۲ نرم‌افزارهای دیگر را تا پایان سال ۱۴۰۳ در دستور کار داریم. 

حسینی امروز ۵ تیرماه در جریان بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اضافه کرد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از شرکت‌های مهم در حوزه گروه شستا فعالیت‌های تخصصی را انجام می‌دهد. این شرکت در حوزه حمل و نقل دریایی و لجستیک زمینی فعالیت گسترده‌ای را مدیریت می‌کند.

او افزود: مراودات کاری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با اغلب کشورهایی که ایران با آنها ارتباط دارد، انجام می‌شود. شناورهای متعددی در قالب کانتینری، مسافری و دیگر حوز ه‌های حمل و نقل تخصصی توسط این شرکت در حال انجام است. در حوزه مسافری نیز با نام کشتیرانی والفجر در حوزه خلیج فارس مشغول به فعالیت هستیم.

مدیر نرم افزار شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی تاکید کرد: این شرکت مجموعه ای بیش از ۲۰ شرکت مختلف فعال دراین حوزه را شامل می‌شود که بخشی از آنان به صورت مستقیم در حوزه حمل و نقل زمین و دریای و برخی دیگر به عنوان شرکت‌های خدماتی وابسته به شرکت‌های اصلی فعالیت خود را ادامه می‌دهند. برخی شرکت‌های این مجموعه‌ در قالب شرکت‌های سوخت‌رسان وظیفه سوخت‌رسانی به شناورهای فعال را عهده‌دارند.

حسینی همچنین اضافه کرد: شرکت توسعه فناوری اطلاعات دریایی، تولید نرم‌افزارهای دریایی و ارائه خدمات سخت‌افزاری به شرکت‌های گروه کشتیرانی را بر عهده دارد. شرکت‌های بیمه دریایی و چندین شرکت فعال دیگر در حوزه فعالیت‌های دریایی شرکت در حال انجام کارند.

او در ادامه گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی به عنوان اولین ناوگان کشتیرانی و دریایی کشور فعالیت بیش از ۵۰ ساله را در سابقه دارد. این شرکت اکنون با وجود فعالیت در قالب سهامی عام اما به عنوان یک ناوگان ملی شناخته می‌شود. این شرکت از زمان اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در بورس هرعرضه و سازمان تامین اجتناعی و شستا به عنوان یکی از اصلی ترین سهامداران این شرکت سهام کشتیرانی را در اختیار گرفت.

مدیر نرم افزار شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی اضافه کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی یکی از شرکت‌هایی است که در حوزه فناوری اطلاعات و بهره‌مندی از این ضرورت، پیشتر از دیگر شرکت‌ها به نیازمندی رسیده است. شرکت توسعه فناوری اطلاعات دریایی فعال در حوزه فناوری با سابقه ۳۸ ساله در درون شرکت فعالیت خود را ادامه می‌دهد و در واقع ورود به حوزه فناوری از همان زمان در شرکت شناسایی شده است.

او افزود: در سال‌های اخیر نیز اقدامات بزرگی در زمینه فناوری اطلاعات شکل گرفته است و مسئله فناوری در همه شرکت‌های فعال نمود داشته است. ما دراین ارتباط برای استقلال تولید نرم افزار در شرکت کشتیرانی از فعالیت شرکت توسعه فناوری اطلاعات دریایی نهایت بهره‌مندی را داشتیم و نرم‌افزارهای این حوزه توسط شرکت مذکور تولید شد. تلاش داشتیم نرم‌افزارهای مختلف موردنیاز شرکت را از این طریق تولید و در دسترس قرار دهیم. در این راستا اولویت اول ما پشتیبانی از کسب و کار کشتیرانی است که این مهم را تا حد بالایی محقق کرده‌ایم.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه نمایشگاه الکامپ با هدف عرضه توانمندیهای حوزه نرم‌افزار و اینترنت سابقه فعالیت بالایی را دارا است، گفت: با وجود اینکه تحریم‌ها زمینه عدم حضور شرکت‌های خارجی را در این نمایشگاه ها موجب می‌شود، از طرف دیگر این نمایشگاه را باید فرصتی برای عرضه توانمندی شرکت‌های داخلی دانست. هدف ما از شرکت در این نمایشگاه تبادل نظر و دریافت خدمات هوشمندسازی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه الکامپ است. همچنین در این نمایشگاه به دنبال ارائه نیازمندیها و دستاوردهای هوشمندسازی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و رفع بخشی از نیازهای شرکت در این شرایط هستیم.

کد خبر: 61566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =