برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۵ درصدی بهره‌وری با کمک هوشمندسازی

مدیرفناوری و نوآوری هلدینگ صنایع عمومی تامین از برنامه‌ریزی برای مدیریت و نظارت هوشمند تمام دام‌های این مجموعه در افق سه ساله خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌گیری از فناوری‌های روز طی دو سال آینده ۲۵ درصد بهره‌وری مجموعه افزایش یابد.

علی سرکشیکیان، مدیر فناوری و نوآوری هلدینگ صنایع عمومی تامین در گفتگو با آتیه‌آنلاین، در ارتباط با بهره‌گیری از فناوری‌های روز در این مجموعه گفت: بطور عمده صنعت کشاورزی و دامپروری در کشور ما به شکل سنتی انجام می‌شود و به‌همین دلیل فرصت بسیاری زیادی برای افزایش راندمان و هوشمندسازی دارد.

وی گفت: شیوه‌های قدیمی بهره برداری از صنایع دامپروری و کشاورزی درصد بهره‌وری پائین‌تری دارند و برای ارتقای بهره‌وری می‌توان از ابزارها و راهکارهای تکنولوژیک بهره گرفت که این اتفاق در کشورهای مختلف دنیا رخ داده و آنها بهره‌وری به مراتب بالاتری دارند.

سرکشیکیان با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری درباره پایین بودن راندمان در حوزه کشاورزی و دامپروری، افزود: اوامر ایشان در راستای بهبود وضعیت را باید با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و هوشمندسازی محقق کنیم. بر این اساس ما چندی پیش فراخوانی برای هوشمندسازی دامپروری منتشر کردیم و قرار است هفت فراخوان دیگر نیز در حوزه‌های مختلف با رویکرد هوشمندسازی در این نمایشگاه منتشر شود.

وی گفت: شرکت‌های متعددی در فراخوان منتشر شده قبلی شرکت کرده و ارزیابی‌های اولیه انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم در مدت برگزاری نمایشگاه الکامپ تفاهم‌نامه‌ و قرارداد با این شرکت‌ها را منعقد کنیم.

مدیر فناوری و نوآوری هلدینگ صنایع عمومی تامین در پایان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید تا سه سال دیگر ۱۰۰ درصد دام‌های ما تحت نظارت شبکه‌ هوشمند قرار گیرند که پیش‌بینی می‌شود با بهره‌گیری از فناوری‌های روز طی دو سال آتی تا حدود ۲۵ درصد افزایش راندمان داشته باشیم.

۴۰ هزار راس دام و تولیدسالیانه بیش از ۲۰۰ هزار تن شیر

سلیمی، دبیر گروه دامپروری صنایع عمومی تامین هم در گفتگو با آتیه‌آنلاین، گفت: صنایع عمومی تامین یکی از ۹ هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) است که در حوزه‌های دامپروری زنجیره قبل و بعد از حوزه دامپروری از کشاورزی تا صنایع تبدیل لبنی و صنایع دیگری مانند لوازم خانگی فعالیت دارد.

وی با معرفی شرکت‌های بورسی و غیر بورسی زیرمجموعه این هلدینگ ادامه داد: هلدینگ ما در حوزه دامپروری ۴۰ هزار راس دام سنگین شیری در اختیار دارد و بر این اساس سالانه حدود ۲۰۰ هزارتن شیرخام تولید می‌کنیم و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این حوزه هستیم. در حال حاضر نیز هلدینگ بیش از ۱۰پروژه توسعه‌ای ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ راسی دام در حال ساخت دارد که با در نظر گرفتن توسعه کمی در کارخانه‌های فعلی، ظرفیت تولید شیر بین ۳ تا ۵ برابر افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: این شرکت راهکار دستیابی به هدف‌گذاری در سال جاری به منظور رشد تولید و مهار تورم را افزایش بهره‌وری با تحقیق و توسعه و به‌کارگیری نوآوری می‌داند.

کد خبر: 61570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =