تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در آستارا

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا گفت: میزان تعهد اشتغال‌زایی شهرستان آستارا یک هزار و ۱۹۳ نفر در سال ۱۴۰۱ تعیین شده بود که بیش از ۱۱۴ درصد تحقق پیدا کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، شهلا قاضی‌پور در نشست کارگروه اشتغال شهرستان آستارا بیان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی ۱۴۰۲ قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و خوداشتغالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و به ازای کارفرمایی و به‌کارگیری نیرو سقف آن چهار میلیارد ریال در سطح بانک‌های استان گیلان تعیین شد اما در مورد شهرستان‌ها هنوز چیزی اعلام نشده است.

وی افزود: تسهیلات اعطایی و اعتبار نهایی سال ۱۴۰۲ از جمله تبصره ۱۶ هنوز به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آستارا ابلاغ نشده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا به میزان تعهد اشتغالزایی این شهرستان اشاره و بیان کرد: میزان تعهد اشتغال‌زایی شهرستان آستارا یک هزار و ۱۹۳ نفر در سال ۱۴۰۱ تعیین شده بود که بیش از ۱۱۴ درصد تحقق پیدا کرد و تعداد یک‌هزار و ۱۴۵ نفر از سوی دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

قاضی‌پور افزود: ۲۴۳ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ از سوی اداره تعاون سامانه مشاغل خانگی ثبت شد که ۲۷ طرح اشتغال‌زایی به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اشتغال ۳۸ نفر مصوب و از سوی بانک‌های عامل پرداخت شد.

به گفته وی، ۸۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز بابت ۲۱۵ طرح با اشتغال ۲۶۰ نفر در قالب اشتغال روستایی و عشایری در دو سال گذشته از سوی بانک‌های عامل در شهرستان آستارا به متقاضیان پرداخت شد.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر: 61576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =