بورس قرمز شد

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «ششم تیرماه» با کاهش ۲۷ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۲۷ هزار و ۹۲۳ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۱۶۸ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۵۵۴۴ واحد کاهش یافت و رقم ۷۵۰ هزار و ۶۳۷ واحد را ثبت کرد.

از سویی در این بازار ۵۷۷ هزار معامله به ارزش ۶۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی پردیس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین روز جاری شاخص فرابورس نیز با کاهشی ۲۴۰ واحدی دوباره به کانال ۲۷ هزار واحد عقب‌گرد کرد و در رقم ۲۷ هزار و ۷۸۶ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۳۴۵ هزار معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای پلیمرآریاساسول، پتروشیمی زاگرس و ایران خودرو دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۶.۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۵۱۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۰۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

ارزش معاملات پایین و تابلوهای خلوت همچنان دو عامل منفی بر روی تابلوهای معاملاتی هستند که باعث می‌شود مانند روزهای گذشته انتظار زیادی از بورس نداشته باشیم. در این رابطه تابلوهای معاملاتی کم رمق باعث می‌شود سهم ها راحت رنج بخورند، یک روز مثل دیروز به راحتی بالا می‌روند و یک روز مثل امروز به راحتی پایین می‌آیند.

از طرف دیگه با ریسک جدید نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در بازار طرف هستیم، در همین راستا امروز گروه شیمیایی از اواسط بازار فشار فروش عجیبی را تجربه کرد و نمادهای زیادی از این گروه تا صف فروش رفتند. تایید و تکذیب ها در این باره همچنان ادامه دارد و خبر قطعی در این رابطه فعلا مشخص نیست.

کد خبر: 61623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =