جذب ۹۰ درصدی دانش‌آموختگان دانشگاه فنی‌‎وحرفه‌ای یزد در بازار کار

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به مهارتی بودن آموزش‌های این دانشگاه گفت: ۹۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه پس از تحصیل، جذب بازار کار می شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، احمد محتشمی با بیان اینکه دانش‌آموختگان بعضی از رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد ۱۰۰ درصد جذب بازار کار می‌شوند و حتی یک دانش آموخته بیکار ندارد گفت: همچنین برخی از دانشجویان این دانشگاه بخاطر مهارتی که در این مرکز آموزشی کسب کردند کارآفرین شدند و فرصت شغلی برای دیگر افراد هم به وجود آوردند.

محتشمی در ادامه تعداد دانشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان را ۱۱ مرکز بیان کرد و افزود: در سال تحصیلی گذشته ۱۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در این مراکز تحصیل می کردند.

وی از برگزاری کنفرانس ملی علمی و تخصصی «نهج‌البلاغه» با رویکرد «کار، تولید و نقش آن در تعالی جامعه» در روزهای ۲۸ و ۲۹ آذرماه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس نگاه عمیق به نهج‌البلاغه با رویکرد به مقوله کار و تولید است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به موضوعات این کنفرانس گفت: محورهای این کنفرانس عدالت اقتصادی و تأثیر آن در رونق و سلامت کار و تولید از منظر نهج‌البلاغه، نظم و انضباط کاری از منظر نهج‌البلاغه، آثار روحی و روانی اشتغال و نقش آن در تعالی جامعه براساس آموزه‌های نهج‌البلاغه، زمینه‌های فرهنگی تحقق عدالت در کسب و کار از دیدگاه امام علی(ع) با تأکید بر نهج‌البلاغه، مدیریت، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و هدایت و نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی از منظر نهج‌البلاغه و سیره حضرت علی(ع) است.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد نیز با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۷۸ رشته کاردانی ، ۵۰ رشته کارشناسی ناپیوسته و پنج رشته کارشناسی پیوسته است بیان کرد: آزمون رشته‌های کاردانی و کارشناسی سوم شهریورماه برگزار می شود. تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه ۳۶ نفر و حدود یک‌هزار هم استاد مدعو هستند.

محمد امیدپناه مساحت خوابگاه‌های این دانشگاه را ۳۱ هزار و ۹۸۴ متر مربع و اماکن ورزشی را هم ۴۰ هزار متر مربع بیان کرد و گفت: نیروهای رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی این مرکز ۳۶۳ نفر هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای یزد هم گفت: آموزش های این دانشگاه بصورت مهارتی ارائه می شود که به همین علت بیکار در رشته‌های این دانشگاه وجود ندارد.

حمید رضا بیگ‌زاده از راه اندازی مرکز رشد علم و فناوری در این مرکز آموزشی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در مهرماه هم نمایشگاه آثار و دستاوردهای دانشجویان این دانشگاه برپا می شود.

کد خبر: 61645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =