بورس کانال عوض کرد

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «سیزدهم تیرماه» با افزایش بیش از ۱۸ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۱۸ هزار و ۶۹۴ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۲۰۲ هزار واحد صعود کرد و به کانال ۲.۲ میلیون واحدی وارد شد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۹۹۵۱ واحد افزایش در رقم ۷۷۳ هزار و ۲۹۸ واحد ایستاد. در این بازار ۶۱۹ هزار معامله به ارزش ۶۹ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

از سویی روز جاری شاخص فرابورس نیز با ۱۴۸ واحد افزایش در رقم ۲۸ هزار و ۴۱۳ واحد ایستاد. در این بازار ۹۸۵ هزار معامله به ارزش ۵۴ هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پلیمر آریا ساسول و مجتمع جهان فولاد سیرجان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. طی معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های شیمیایی و دارویی و بیشترین خروج پول این گروه نیز از صندوق‌ها و گروه خودرویی صورت گرفت.

این درحالیست که با رشد ۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۷.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۲۶ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۳۰۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند. خروج پول های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت در کنار رشد خزنده ارزش معاملات همچنان سهامداران را امیدوار نگه داشته است.

هرچند که امروز دقایق آخر بازار با فشار فروش همراه بود و به نظر خیلی‌ها از امروز برای چهارشنبه شروع به نقد کردند و نخواستند آخرین روز کاری هفته سهم داشته باشند. از آن جایی که فردا هم آخر هفته است، به نظر خریداران زیاد روی تابلوها فعال نباشند.

از سویی برخی از کارشناسان بازار سهام معتقدند، بازار سرمایه در سه ماه فصل تابستان معاملاتی آرام را تجربه خواهد کرد و به مرورو رو به بهبود پیش‌ می‌رود اما به نظر می‌رسد کماکان وضعیت رکودی و کم رمقی را در معاملات فصل تابستان شاهد باشیم. از سویی براساس پیش‌بینی‌های انجام شده این احتمال وجود دارد که با نزدیک شدن به پایان فصل تابستان، تب و تاب معاملات بازار افزایش یابد و ارزش معاملات به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.

بر این اساس افزایش ارزش معاملات و به تبع آن رشد ورود نقدینگی به بازار سهام کمک کننده در روند صعودی شاخص بورس تا پایان تابستان خواهد بود و می‌توان امیدوار بود که شاخص در این برهه زمانی به کانال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دست پیدا کند و در کوتاه مدت بازدهی معقولی نصیب سهامداران شود، اما این سود نصیب سهامدارانی خواهد شد که با علم وارد بازار سهام شدند یا از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری به صورت غیرمستقیم به این بازار ورود کردند.

کد خبر: 61832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =