تمامی فعالان عرصه‌های ورزشی مشمول تامین‌اجتماعی هستند

بر اساس مفاد قانونی، تمامی شاغلان حوزه‌های ورزشی در صورتی که دارای رابطه حقوقی با کارفرما بوده، مشمول قانون کار هستند و کارفرما مکلف است نسبت به ارسال لیست حق بیمه آنها اقدام کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی، سرپرست اداره کل تامین‌اجتماعی گیلان در آستانه هفته تامین‌اجتماعی، با بیان اینکه گسترش پوشش‌های بیمه‌ای به اقشار مختلف‌، اصلی‌ترین ماموریت این سازمان محسوب می‌شود بیان کرد: در سال‌های پیش از انقلاب تنها ۲۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیونی کشور تحت پوشش تامین‌اجتماعی قرار داشت ولی امروز با توسعه و اشاعه فرهنگ بیمه‌ای و آگاهی مردم از مزایا و تاثیرگذاری آن بر آرامش خاطر و امنیت روانی خود و خانواده، این میزان به بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور یعنی افزون بر نیمی از آن بسط یافته است.

مرتضوی با اشاره به اینکه ورود گروه‌های مختلف از اقشار جامعه به شکل‌های خاص و توافقی در دو دهه اخیر یکی از عوامل تسریع در بالا رفتن این میزان بوده، تامین‌اجتماعی را از تضمین توسعه پایدار و از ابزارها و زیربناهای تحقق آن در هر کشور دانسته و افزود : استقرار عدالت اجتماعی یکی از کارکردها و آثار این رویکرد است.

وی در ادامه افزود: در سال‌جاری مکاتبات جدیدی بابت پوشش‌های بیمه‌ای گروه‌هایی همچون ورزشکاران، مربیان، داوران و فعالان این عرصه داشته‌ایم. تمامی گروه‌های فوق در صورتی که دارای رابطه حقوقی و مزدبگیری با کارفرمایان محل کار خود باشند باید به شکل اجباری در قالب لیست حق بیمه، بیمه‌پردازی داشته و در غیر این صورت می‌توانند با انعقاد قرارداد بیمه‌ای شخصی در زیر گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش قرار گیرند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان افزود: کارگران شاغل در میادین میوه و تره بار نیز مشمول این قاعده هستند.

کد خبر: 61843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =