اجرای طرح تأمین اجتماعی هوشمند برای کسب رضایت بیشتر ذینفعان

دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: معتقدم اجرای طرح تأمین اجتماعی هوشمند در قالب کسب رضایت بیشتر مخاطبان و ذینفعان با هزینه‌های کمتر قابلیت تعریف و ارائه دارد که سازمان در این زمینه تاکنون هدف‌گذاری دقیقی داشته است.

خدابنده در گفت‌وگو با آتیه آنلان افزود: هوشمندی سازمان تأمین اجتماعی را باید در زمینه مدیریت منابع و نیروی انسانی، نحوه ارتباط با جامعه هدف، روش ارائه سرویس‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی، نوع نگاه به سرمایه‌گذاری و طرز نگاه به بهره‌مندی از داده‌های مرتبط با فعالیت سازمان جستجو، تعریف و دنبال کرد.

او ادامه داد: در واقع تحقق هوشمندی خدمات سازمان تأمین اجتماعی را به عنوان یکی از طرح‌های مهم در راستای ارائه خدمات مهم به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را نباید به صورت یک خط و سطر مشخص درنظر داشت.

به گفته وی، این تعریف، تأمین اجتماعی هوشمند را باید در قالب یک پروسه به حساب آورد و یک نفر امکان مسئولیت برنامه‌ریزی، تدوین و اجرایی کردن این پروسه را در اختیار داشته باشد.

تأمین اجتماعی باید ارائه خدمات را در قالب هوشمندسازی دنبال کند

خدابنده افزود: هوشمندسازی تأمین اجتماعی باید از زمان تدوین و تصویب قوانین و فرایندها به صورت هوشمند مورد توجه باشد تا محصول خروجی سازمان در هر حوزه‌ای به صورت مشخص و در قالب تأمین اجتماعی هوشمند به دست مخاطبان برسد.

او بیان کرد: امروزه سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۱۰۰ سرویس مختلف در بخش‌های بیمه‌ای، درمانی، بازنشستگی و دیگر بخش‌ها را به جامعه بزرگ تحت پوشش ارائه می‌دهد و این نهاد باید در قالب خدمات هوشمند، ارائه و توسعه این خدمات را دنبال کند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: اکنون خدمات گسترده‌ای در برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری سازمان برای هوشمندسازی تعریف شده است که باید به سمت توسعه بیشتر این موضوع حرکت کرد.

۸۰ درصد هوشمندسازی ارائه خدمات باید در حوزه فرایندهای سازمانی باشد

به گفته خدابنده، با این اوصاف، آخرین گام هوشمندسازی را باید در ارتباط با استفاده از تکنولوژی و فناوری پیگری کرد زیرا در واقع ۸۰ درصد هوشمندسازی ارائه خدمات باید در حوزه فرایندهای سازمانی اتفاق افتد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: ما در حوزه فناوری سازمان به دنبال این هستیم که افراد با تجربه، دارای تخصص لازم و دغدغه‌مند را با زیر نظر قراردادن در چتر حمایتی سازمان، محصول مربوطه تولیدی آنها را در راستای رسیدن به اهداف حوزه فناوری و در جهت هوشمندی سازمان استفاده کنیم.

کد خبر: 61921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =