ترویج فرهنگ کتابخوانی با پویش مطالعاتی « حلقه یاران آشنا »

مدیرکل امور فرهنگی، اجتماعی و استانهای سازمان تأمین اجتماعی در نخستین نشست نقد و بررسی کتاب از پویش مطالعاتی حلقه یاران آشنا گفت: برگزاری نشست پیش‌رو دستاورد پویش مطالعاتی این اداره کل در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، محسن تقیانی در این نشست که امروز ( ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ ) در سالن نگین غرب تهران برگزار شد، افزود: در این پویش مطالعاتی تلاش ما بر این است که با انتخاب کتاب‌های جریان‌ساز و خواندنی، مجموعه همکاران سازمان را به مطالعه و کتابخوانی افزون‌تر دعوت کنیم.

تقیانی ادامه داد: همکاران سازمانی به همراه خانواده خود می‌توانند با بهره‌گیری از حس خلاقیت خود و استفاده از روش‌های خلاصه‌نویسی، تصویرسازی محتوای کتاب و یا تولید کتاب گویا در این پویش فرهنگی ما را همراهی‌ کنند.

او با اشاره به حرکت خلاقانه یکی از همکاران سازمان در تولید کتاب گویای این اثر گفت: اقدام فرهنگی همکار اداره کل امور مستمری‌بگیران سازمان در تولید کتاب صوتی اجاره‌نشین خیایان الامین می‌تواند الگویی برای دیگر همکاران سازمانی باشد که در این پویش مطالعاتی با اشتیاق شرکت کنند.

مدیرکل امور فرهنگی، اجتماعی و استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در خصوص دلیل انتخاب کتاب « اجاره‌نشین خیابان الامین» گفت: موضوع این کتاب به روایت مکتوب زندگی متحول شده یک فرد در آغاز شروع حوادث عملیات‌های ترویستی در سوریه و حلب اشاره دارد که اگر دلاورمردی و رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم نبود چه بسا کشور ما نیز درگیر مسائل مشابه می‌شد.

مدیرکل امور فرهنگی، اجتماعی و استان‌های سازمان تأمین اجتماعی مؤلف کتاب موردنظر را یکی از نویسندگان برجسته خواند و افزود: « عزتی پاک » سال گذشته به عنوان چهره هنری سال انتخاب شده و قلم بسیار شیوا و فاخر او، کتاب‌هایش را خواندنی کرده است.

جمال؛ قهرمانِ مقاومت بر سر اعتقادات

علی‌اصغر عزتی‌پاک، نویسنده کتاب اجاره‌نشین خیابان‌الامین نیز در این نشست با مروری بر روند پیگیری و آغاز این کتاب گفت: سال ۱۳۹۷ سرانجام پس از نامه‌نگاری‌های فراوان موفق شدیم که به همراه سه فرد دیگر به سوریه سفر کنیم. ۲۲ روز در شهر حلب ماندیم و در روزهای پایانی برگشت از سوریه با جمال فیض‌الهی، شهروند ایلامی آشنا شدم. حرف‌ها و صحبت‌هایش شگفت‌انگیز بود و به اصرار ما، جمال سرگذشتش را روایت کرد.

عزتی‌پاک ادامه داد: جمال گفت که پس از دیدن خواب حضرت رقیه(س)، دچار تحول درونی شده و پس از آن با اشتیاق در مسیر باورها و اعتقادات درونی در سوریه مانده است و به خانواده‌های بازمانده از عملیات‌های ترویستی خدمت می‌کند.

این نویسنده افزود: اگرچه جمال امروز به زادگاهش برگشته و در اوج تنگی معاش به سیگارفروشی روی آورده و در حال حاضر با خواهرش زندگی می‌کند، اما او را باید در قامت یک قهرمان دید. جمال با ایجاد تحول درونی، عمل قهرمانانه‌ای از خود نشان داده و پس از آن انقلاب درونی، برای باورهای شخصی خود، در میان جنگ، دود و خاکستر در سوریه مانده است.

عزتی‌پاک گفت: دلیل نام‌گذاری کتاب آمد و شدهای اعتقادی و درونی جمال و در نهایت مقیم شدن در حرم امنی زیر بیرق پیغمبر اسلام «محمدامین» است. جمال حتی دارایی‌های شخصی خود را برای تیماری‌داری و حمایت از بازماندگان و خانواده‌های مدافعان صرف کرده است.

او گفت: کتاب حاضر به چاپ نهم رسیده و تاکنون ۳۰ هزار نسخه از آن منتشر شده است. به زودی نسخه صوتی و ترجمه عربی آن نیز منتشر خواهد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در نشست نقد و بررسی کتاب اجاره‌نشین خیابان الامین علاوه بر اکران فیلم مستند « با صبر زندگی »، از حمید محمدیان، همکار شاغل در سازمان تأمین اجتماعی به دلیل تولید کتاب گویای کتاب موردنظر تقدیر به عمل آمد.

کد خبر: 61961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =