اشتغال ۸۰۰ نفر از معتادان بهبودیافته همدانی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان با اشاره به پرداخت بیش از ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال بهبودیافتگان در استان، از اشتغال ۸۰۰ معتاد بهبودیافته همدانی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان، حمزه عبدکوند در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان با بیان اینکه برای ۴۵۰ مددجوی بهبودیافته توسط کارخانجات استان اشتغال ایجاد شده است، گفت: بیش از ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات با بهره کم برای ایجاد اشتغال بهبودیافتگان در استان پرداخت شده که این تسهیلات برای ۸۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

وی به عمده اقدامات انجام شده در سطح استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته در شهرستان همدان جمع آوری معتادان متجاهر بسیار خوب انجام شد و در ملایر اجرای طرح محله محور مبارزه با موادمخدر به خوبی پیش رفت، در نهاوند ایجاد زمینه اشتغال در مرکز ماده ۱۶ انجام گرفت و با اطلاع‌رسانی اداره‌کل اطلاعات بیش از ۷۰ هکتار از اراضی زیرکشت گیاهان مخدر نهاوند معدوم شد.

عبدکوند ادامه داد: در تویسرکان ساماندهی مراکز ترک اعتیاد صورت گرفت و در اسدآباد دریافت مجوز مرکز درمانی اعتیاد دولتی انجام شده است، در شهرستان بهار آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی با همکاری پلیس و مراجع قضایی به خوبی انجام گرفت و در کبودراهنگ زمینه اشتغال برای بهبود یافتگان فراهم آمد، در رزن کنترل مبادی ورودی موادمخدر و کشفیات خوبی را داشتیم و در فامنین برخورد با کشت گیاهان مخدر صورت گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان بیان کرد: در سطح استان چند کار شاخص صورت گرفت به طوریکه اجرای طرح یاریگران در بیش از ۷۹ درصد از مدارس انجام شده که دو برابر افزایش یافته و ۱۵۰ هزار دانش آموز تحت این طرح هستند.

عبدکوند با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۸۵۰ نفر پذیرش معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ را داشتیم، بیان کرد: سال گذشته پارکینگ اموال توقیفی در استان را برای نخستین بار ایجاد کردیم که پنج میلیارد درآمدزایی داشته و به خزانه واریز شده است.

کد خبر: 62009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =