تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در خراسان‌شمالی ۲ برابر شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی با اشاره به پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیارد ریالی تسهیلات اشتغالزایی صندوق به ۱۱۱ طرح خرد و کوچک گفت: اعتبارات امسال برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، هادی رضازاده بیان کرد: این صندوق در سه ماهه نخست سال جاری ۳۲۳ میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد. این در حالی است که ۹۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۷۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در مدت مشابه سال گذشته پرداخت شد که اعتبار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش تقریبا دو برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: اعتبارات امسال در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و محرومیت‌زدایی و حمایت از صاحبان مشاغل پرداخت و برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کرد.

رضازاده با بیان اینکه این میزان تسهیلات به ۱۱۱ طرح خرد و کوچک پرداخت شد گفت: بخش صنعت با ۱۵۱ میلیارد و ۱۸ میلیون ریال بیشترین میزان تسهیلات را به خود اختصاص داد. ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ۹ طرح کشاورزی، ۱۴۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای ۴۲ طرح در بخش خدمات و مابقی نیز به طرح‌های درمان پرداخت شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی بیان کرد: بیشتر این طرح‌های تولیدی و اشتغالزا در حوزه گل و گیاه، پوشاک، گردشگری، دامداری، کشاورزی و دانش‌بنیان است که با دریافت تسهیلات منجر به شغل‌های پایدار خواهد شد.

وی بر مشاوره متقاضیان وام‌های اشتغالزایی نیز تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و به ویژه دامپروری بدلیل خشکسالی با چالش مواجه است که بیشتر متقاضیان را به سمت ایجاد طرح های گردشگری، صنایع دستی، پرورش قارچ، بوقلمون و طرح های مشابه هدایت شده‌اند.

رضازاده بر اجرای طرح روستای بدون بیکار و طرح یک روستا و یک محصول نیز تاکید کرد و گفت: اکنون در برخی از روستاها این طرح‌ها اجرا شده که باید فراگیر شود.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد روستایی هستند و بیشترین اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است.

کد خبر: 62024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =