خروج بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان از بورس تنها در یک روز

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «بیستم تیرماه» با کاهش بیش از ۳۰ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۳۰ هزار و ۱۶۱ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۱۲۸ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۱۴ هزار و ۲۷۰ واحد نزول در رقم ۷۴۶ هزار و ۵۸۶ واحد ایستاد. در این بازار ۵۲۲ هزار معامله به ارزش ۶۴ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال انجام شد.

در داد و ستدهای امروز ۵ درصد نمادهای بورسی مثبت و ۹۵ درصد آن‌ها منفی بودند که در این میان فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

از سویی شاخص فرابورس نیز با ۴۲۴ واحد کاهش به کانال ۲۷ هزار واحد افت کرد و در رقم ۲۷ هزار و ۵۹۵ واحد ایستاد. در این بازار ۴۰۶ هزار معامله به ارزش ۵۸ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال انجام شد. ۲۳ درصد نمادهای فرابورسی مثبت و ۷۷ درصد آن‌ها منفی بودند که در این میان پلیمر آریاساسول، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۱۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۷.۷ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۶۴۶ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۲۸ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

در نگاه اول شاهد رشد ارزش معاملات روی تابلوها هستیم، ولی این رشد حاصل رنج‌های منفی سنگین و خروج پول سنگین حقیقی‌ها از بازار سهام است، که این مسئله به هیچ عنوان مناسب نیست، در طرف دیگر با ایجاد جو بسیار منفی امروز شاهد ورود میزان بیشتری از پول‌های حقیقی به صندوق های درامد ثابت بودیم.

به لحاظ تکنیکالی نیز بازار سهام در جای حساسی قرار دارد و ادامه این روند فروشندگان جدیدی را پای تابلوهای معاملاتی فعال خواهد کرد و موجب عمیق‌تر شدن ریزش اخیر خواهد شد، همانطوریکه چند روزی است که شاهد فشار فروش و خروج سنگین پول های حقیقی از بازار سهام هستیم.

کد خبر: 62080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =