ترمز سقوط بورس کشیده شد

بورس تهران در معاملات روز شنبه «بیست و چهارم تیرماه» با کاهش بیش از ۵۰ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، در حالی که روند حرکت شاخص کل بورس در آغاز معاملات صعودی بود، اما در نهایت نزولی به کار خود پایان داد. بر این اساس، شاخص کل بورس امروز با ۵۱۳ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۷۰ هزار واحد رسید، این درحالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۳.۲۹۵ واحد افزایش در رقم ۷۲۸ هزار و ۱۲ واحد ایستاد.

همچنین در این بازار ۳۷۹ هزار معامله به ارزش ۸۶ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و فولاد مبارکه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

از سویی شاخص فرابورس نیز با افزایشی ۱۷۸ واحدی در رقم ۲۷ هزار و۱۸۶ واحد ایستاد. در این بازار۲۵۳ هزار معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۹۷ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای آهن و فولاد ارفع و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۲.۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۵ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۷۷ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۸۴ میلیارد تومانی در صندوق‌های درامد ثابت ثبت کرده اند.

ثبت یکی از پایین‌ترین ارزش معاملات سال های اخیر بازار سرمایه روی تابلوهای معاملاتی کاملا گویای وضعیت نه چندان جالب و راکد بازار است و همچنان بازار رمقی برای رشد ندارد، اما فروشندگان هم بعد از فروش‌های هفته گذشته فعلا قدرت خود را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد بازار می‌تواند در این محدوده‌ها تا زمان فعال شدن فروشنده و یا خریدار جدید درجا بزند.

کد خبر: 62193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =