ادامه سقوط آزاد بورس

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «بیست و پنجم تیرماه» با کاهش نردیک به ۵۰ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری روند نزولی بازار سرمایه همچنان ادامه یافت، به طوریکه شاخص کل بورس با ۴۹ هزار و ۵۹۳ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۲۱ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱۹ هزار و ۵۱۵ واحد کاهش در رقم ۷۰۸ هزار و ۴۹۶ واحد ایستاد.

در این بازار ۳۷۹ هزار معامله به ارزش ۵۴ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

از سویی امروز شاخص فرابورس نیز با کاهشی ۷۰۷ واحدی به کانال ۲۶ هزار واحد افت کرد و در رقم ۲۶ هزار و ۴۷۸ واحد ایستاد. در این بازار ۲۶۳ هزار معامله انجام شد که ۳۶ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، سنگ آهن گهر زمین و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، ارزش معاملات سهام و حق تقدم امروز به رقم ۴.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۹۳۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۲۶ میلیارد تومانی در صندوق های درامد ثابت ثبت کرده‌اند.

ادامه فشار فروش روی بازار سهام و صف فروش شدن بسیاری از نمادها در بازار خلاصه اتفاقی بود که امروز در بازار رخ داد. جم نشدن صف فروش نمادهای ثاثیرگذار که از اواسط وقت بازار باعث شد خیلی از سهم‌هایی که در برابر منفی شدن مقاومت می‌کردند، نیز قرمزپوش شوند.

از طرف دیگر وضعیت بد تابلوها خیلی در ذوق می‌زند، ارزش معاملات زیر ۵ هزار میلیارد تومان، خروج پول‌های حقیقی از بازار و ورود آن‌ها به صندوق‌های درآمد ثابت، ارزش پایین سفارش‌ها روی تابلو، همگی به لحاظ تابلویی بازار را در وضعیت بسیار بدی قرار داده است.

از سویی خریدهای سنگین حقوقی‌ها در منفی ها طی هفته گذشته به نظر نتوانسته فشار فروش را بگیرد، امروز هم حدود هزار میلیارد تومان حقوقی‌ها تراز مثبت ثبت کردند، در نهایت باید دید فردا بالاخره روزی است که فروشنده‌های بازار حداقل برای مدتی دست از کار هر روزه خود بردارند.

کد خبر: 62256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =