«شستا» بورس را مثبت کرد

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «بیست و هفتم تیرماه» با رشد بیش از 43 واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری روند حرکت بازار سرمایه برخلاف روزهای گذشته صعودی بود، به طوریکه شاخص کل بورس که روز دوشنبه کانال دو میلیون واحدی را از دست داده بود، امروز تا رقم یک میلیون و ۹۹۹ هزار واحد صعود کرد. بر این اساس امروز شاخص کل بورس با ۴۳ هزار و ۱۲۲ واحد افزایش یافت.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۱۵ هزار و ۴۹۸ واحد صعود کرد و در رقم ۷۰۳ هزار و ۲۵۱ واحد ایستاد. در این بازار ۴۳۰ هزار معامله به ارزش ۷۱ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای آن‌ها فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

از سویی روز جاری شاخص فرابورس نیز با صعودی ۵۸۱ واحدی تا رقم ۲۶ هزار و ۳۸۷ واحد صعود کرد. در این بازار ۲۵۲ هزار معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و ایران خودرو دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۵.۶ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۷۷۴ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۹۷ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

تابلوهای معاملاتی بعد از مدت ها امروز امیدوار کننده بودند و با وجود افت کم نسبت به دیروز، ولی ارزش معاملات با توجه به بسته بودن تعدادی از سهم‌ها برای مجامع رقم خوبی است و خروج پول های حقیقی از صندوق های درآمد ثابت و ورود آن‌ها به سهام و حق تقدم نکات مثبتی هستند که در صورت ادامه می‌توانند وضعیت بازار سهام را بهبود ببخشند.

همچنین بازار سهام امروز کار خودش را مثبت و پرقدرت شروع کرد و پس از یک ساعت ابتدایی عرضه ها در بازار شروع شد، ولی خریداران این بار مثل روزهای گذشته کوتاه نیامدند و دوباره تا انتهای بازار شاهد رشد قیمت ها و مثبت تر شدن بازار بودیم و اکثر صف های خریدی که عرضه شده بود، دوباره تشکیل شدند.

کد خبر: 62326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =