رتبه اول برپایی میز خدمت به تامین‌اجتماعی قزوین رسید

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان قزوین از کسب رتبه اول برپایی میز خدمت و رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان قزوین، حمید کوزه‌گرها در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به‌مناسبت فرارسیدن هفته تامین‌اجتماعی گفت: در کشور بیش از ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند و در هفتادمین سال تاسیس این سازمان فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده‌ایم و همچنان در خدمت مردم هستیم.

وی با بیان اینکه تامین‌اجتماعی همچنان با ناترازی درآمد و هزینه مواجه بوده بیان کرد: با نگاه دولت سیزدهم به حل چالش‌های این سازمان بخش مهمی از ناترازی‌ها حل شده و پیشرفت خوبی داشته‌ایم که این روند روبه بهبود است. همچنین از سوی نمایندگان برای پرداخت این بدهی‌ها مساعدت شد که جای تقدیر دارد.

کوزه‌گرها از پرداخت بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین‌اجتماعی خبر داد و گفت: امسال هم ۷۰ هزار میلیارد تومان از سوی دولت پرداخت خواهد شد و امیدواریم بخشی از مشکلات حل شود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه هوشمندسازی خدمات در تامین‌اجتماعی شتاب گرفته است افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ نوع خدمت الکترونیک توسط بیمه تامین‌اجتماعی ارائه می شود و ۹۷ درصد نسخ درمانی به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد و این روند روبه توسعه و گسترش است.

وی به موضوع ناترازی‌ها در تامین‌اجتماعی اشاره کرد و گفت: در موضوع ناترازی‌ها در گذشته فاصله پرداختی‌ها و بازنشسته‌ها ۱۵ به یک بود و ما در برابر هر ۱۵ پرداخت‌کننده حق بیمه با یک بازنشسته روبرو بودیم و امید به زندگی نیز ۵۵ سال بود که در شرایط کنونی به ۷۶ سال رسیده است.

کوزه‌گرها افزود: ضریب نسبت پرداختی یک به چهار است و در برابر هر چهار شاغل یک بازنشسته داریم و در دو سال اخیر بیش از یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر بیمه شده جدید تحت پوشش قرار گرفته‌اند و با درایت‌ مدیریت ارشد سازمان، افق تامین‌اجتماعی روبه جلو خواهد بود.

وی درباره تعداد کارگاه‌های بیمه‌ای فعال استان نیز گفت: بیش از ۱۸ هزار و ۸۴۱ کارگاه فعال در استان داریم و ۱۱۰۰ میلیارد تومان بدهی برخی کارفرمایان استانی به تامین‌اجتماعی است که مساعدت‌های تصمیم‌گیران را کما فی‌السابق می‌طلبد و تعداد بیمه‌شدگان اصلی بالغ بر ۲۶۹ هزار و ۳۳۱ نفر هستند که ۱۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر بیمه شده اجباری محسوب می‌شوند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان قزوین همچنین اضافه کرد: ۲۱ هزار و ۶۴۱ راننده و ۱۴ هزار و ۱۳ نفر کارگر ساختمانی هم تحت پوشش قرار دارند و یک هزار و ۲۳۹ قالیباف هم تحت پوشش هستند.

این مدیر افزود: در استان قزوین ۸۰ هزار و ۱۵۴ بیمه شده و بیمار خاص و ۸۹ هزار و ۴۴ نفر مستمری‌بگیر هستند که ماه گذشته به آنها ۸۲۲ میلیارد تومان پرداخت شد.

کوزه‌گرها بیان کرد: همچنین ۴۴۲۳ نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و ماهانه ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: از مجموع یک میلیون و ۳۴۹ هزار نفر جمعیت استان، بالغ بر ۶۸ درصد تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند.

وی از استقرار میز خدمت در استان هم خبرداد و بیان کرد: در برپایی میز خدمت رتبه اول، میز خدمت الکترونیک رتبه پنجم، ارزشیابی سازمانی رتبه چهارم و جشنواره شهید رجایی هم رتبه برتر را کسب کردیم.

کد خبر: 62333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =