به صدا درآمدن آژیر قرمز در بورس

بورس تهران در معاملات روز شنبه «سی و یکم تیرماه» با افت بیش از ۳۳ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۳۳ هزار و ۲۸۰ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۹۸۳ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با کاهشی ۱۲ هزار و ۶۰۷ واحدی تا رقم ۶۹۹ هزار و ۹۳۵ واحد کاهش یافت در این بازار ۳۲۸ هزار معامله به ارزشی ۴۰ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال انجام شد. از سویی نمادهای سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس هم با ۳۰۶ واحد کاهش تا رقم ۲۶ هزار و ۳۵۰ واحد نزول کرد. معامله‌گران این بازار ۲۲۳ هزار معامله به ارزش ۲۸ هزار و ۵۱۷ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، سرمایه‌ گذاری صبا تامین و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۲۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، ارزش معاملات سهام و حق تقدم امروز به رقم ۳.۹ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها نیز ۷۷۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۷۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

با وجود اینکه بسته بودن تعداد زیادی از سهم‌های بازار به خاطر مجامع سالانه بخش قابل توجهی از افت ارزش معاملات امروز رو به دوش می‌کشید، ولی باز هم تابلوهای معاملاتی حرفی برای گفتن نداشتند و وضعیت آن‌ها اصلا جالب نبود.

در این رابطه صف فروش باز شدن نمادهای شتران و شبریز و به زحمت پرشدن حجم مبنای این دو نماد تا آخر بازار نشان از آتش تند فروشندگان و نبود خریدار در این سهم‌ها داشت و هرچه بازار جلوتر رفت این صف فروش‌ها بیشتر بر بقیه بازار اثر گذاشت. از سویی طی دو روز آتی سهم‌های تاثیرگذار زیادی بازگشایی خواهند شد و به نظر بازگشایی‌ها زیاد جالب نخواهد بود و همین مسئله خریداران را شاید دست به عصاتر کند.

کد خبر: 62400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =