درمانگاه تأمین‌اجتماعی محلات؛ نام‌آشنا برای مردم

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی محلات (استان مرکزی) این مرکز را تنها درمانگاه تأمین‌اجتماعی در شهرستان محلات معرفی کرد که با توجه به عمر ۳۰ ساله، نام‌آشنا برای مردم است و بسیاری از افراد به ویژه کارگران خدمات خود را از این مرکز دریافت می‌کنند.

دکتر حسین رضایی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به خدمات این مرکز افزود: در این درمانگاه خدمات ویزیت پزشکان عمومی، آزمایشگاه، پرستاری و داروخانه به مراجعه کننده‌ها ارائه می‌شود.

وی گفت: این مرکز درمانی در مساحتی به وسعت ۴۳۳۷ متر مربع و زیربنای ۱۴۱۴ متر مربع واقع شده و در دو شیفت صبح و عصر پذیرای بیماران است.

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی محلات ادامه داد: در این درمانگاه همچنین خدمات دندانپزشکی به بیماران ارائه می‌شود و تجهیزات مورد نیاز این حوزه نیز فراهم است؛ اما درحال حاضر به دلیل نبود دندانپزشک فعالیت این بخش راکد مانده و برای شروع مجدد فعالیت، فراخوان دعوت به همکاری دندانپزشکان صادر شده است تا هرچه سریع‌تر دندانپزشک مورد نیاز جذب و پذیرش بیماران آغاز شود.

رضایی بیان کرد: همچنین در واحد آزمایشگاه نمونه‌گیری خون و در واحد پرستاری خدمات تزریقات، سرم‌تراپی، بخیه، پانسمان و ... ارائه می‌شود. علاوه بر آن در این درمانگاه پزشک معتمد برای تایید استراحت‌های پزشکی و خرید اقلام اروتز و پروتز فعالیت دارد.

او افزود: کلینیک غربالگری دیابت و فشارخون نیز توسط واحد پرستاری زیر نظر پزشکان عمومی فعال است. همچنین همکاری لازم با معاونت خرید راهبردی و اسنادپزشکی استان به منظور رسیدگی به خسارات متفرقه و نظارت بیمارستانی، انجام می‌شود.

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی محلات با اعلام اینکه این درمانگاه از قدمت ۳۰ ساله برخوردار است، گفت: در نتیجه این درمانگاه یک مرکز شناخته‌شده برای مردم به شمار می‌رود. از طرفی تنها مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی در شهرستان محلات است و این ویژگی‌ها خدمات درمانگاه را با استقبال بیمه‌شدگان و کارگران منطقه مواجه کرده است؛ به نحوی که ماهانه حدود ۵۰۰۰ بیمار در این مرکز پذیرش و خدمت‌رسانی می‌شوند.

رضایی ادامه داد: با وجود مراجعه زیاد مردم به درمانگاه، اما خدمات آن پاسخگوی نیازهای درمانی بیماران است و برنامه‌ریزی به نحوی است که خدمت‌رسانی به نحو مطلوب انجام شود.

وی درباره وضعیت دسترسی بیماران به دارو، بیان کرد: در این مرکز علاوه بر داروهای گروه A و B۱ که از سوی پزشکان عمومی تجویز می‌شود، داروهای گروه B۲ نیز که در حوزه تجویز متخصصان قرار دارد، تهیه شده و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. در موارد کمبودهای دارویی که در برخی از مقاطع زمانی به صورت کشوری رخ می‌دهد، این درمانگاه تلاش بیشتری را برای تهیه داروهای مورد نیاز انجام می‌دهد.

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی محلات با اشاره به تعداد نیروی انسانی شاغل در این درمانگاه، گفت: در این مرکز ۲۰ نفر مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۱۰ نفر را کادر درمان تشکیل می‌دهد و سه نفر پزشک عمومی هستند.

رضایی افزود: مهمترین مسئله در حوزه نیروی انسانی، کمبود دندانپزشک است؛ این درحالی است که درمانگاه محلات از سال‌های دور به عنوان مرکز دندانسازی معروف بود و حتی بسیاری از ساکنان استان‌های همجوار به این مرکز مراجعه می‌کردند.

او ادامه داد: اما درحال حاضر به دلیل تفاوت تعرفه خدمات دندانپزشکی بخش‌های خصوصی و دولتی، دندانپزشکان حاضر به همکاری با مراکز درمانی در قالب تعرفه‌های دولتی نیستند و ترجیح می‌دهند تا در بخش‌های خصوصی فعالیت داشته باشند و این کمبود دندانپزشک نه تنها در تأمین‌اجتماعی بلکه در سایر مراکز درمانی دولتی نیز در سطح کشور به چشم می‌خورد.

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی محلات احداث یک ساختمان جدید درمانگاه را از جمله مهمترین برنامه‌های در دست اجرای مدیریت درمانگاه برشمرد و گفت: کلنگ این درمانگاه به مساحت ۲۵۵۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۷۰۷۰ متر مربع و با اعتبار اولیه ۸۰۰ میلیارد ریال در اسفند سال گذشته به زمین زده شد که این رویداد همزمان با آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۸ پروژه عمرانی تأمین‌اجتماعی در ۲۳ استان کشور بود.

رضایی ابراز امیدواری کرد که درمانگاه جدید در مدت کمتر از دو سال با افزایش خدمات تخصصی آغاز به‌کار کند.

کد خبر: 62402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =