بورس خِرق عادت کرد

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «دوم مرداد ماه با رشد بیش از ۲۱ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، بازار سرمایه برخلاف روزهای پیشین روندی صعودی داشت، بطوریکه شاخص کل بورس با ۲۱ هزار و ۵۰۷ واحد افزایش تا یک میلیون و ۹۹۸ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۷۵۳۷ واحد افزایش یافت و در رقم ۷۰۹ هزار و ۵۳۸ واحد ایستاد. در این بازار ۳۳۴ هزار معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌ گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

از سویی امروزهمچنین شاخص فرابورس نیز با صعودی ۲۵۸ واحدی در رقم ۲۶ هزار و ۶۹۴ واحد ایستاد. در این بازار ۲۱۲ هزار معامله به ارزش ۲۴۳۸ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای آهن و فولاد غدیر ایرانیان، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

این در حالیست که با رشد ۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۱۲۷ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۴۶ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

بازگشت تعادل به بازار پس از چند روز نکته مثبت بازار امروز بود که با اخباری مثل تعدیل قیمت خوراک حتی با رنج‌های مثبتی هم همراه شد و بازار امروز در مجموع روز بدی را پشت سر نگذاشت و اکثر بازگشایی‌های بدون دامنه هم همین تعادل را داشتند و حوالی صفر تابلو باز شدند. دو نماد خودرو و شپنا امروز به مدار معاملات برنگشتند و احتمالا باید منتظر بازگشایی این دو نماد طی روز آتی باشیم.

هرچند بازار امروز خوب بود، ولی همچنان ارزش معاملات پایین است و این مثبت‌ها به خاطر خالی‌شدن بازار از فروشنده است. اما اگر طی روزهای آتی کم‌کم ارزش معاملات شروع به رشد کند و خبر بد جدیدی منتشر نشود، می‌توان به روزهای پیش‌رو امیدوار بود.

کد خبر: 62484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =