تحقق ۹۰ درصدی تعهد اشتغال در ادارات خوزستان

دبیر شورای اشتغال استان خوزستان از تحقق ۹۰ درصدی تعهد اشتغال برخی از ادارات استان در سال جاری خبر داد و گفت: گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید سریعتر میزان تعهد اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، یازدهمین شورای اشتغال استان خوزستان به ریاست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان و با حضور اصغر رشنودی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و دبیر شورای اشتغال استان و سایر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

دبیر شورای اشتغال استان خوزستان در این جلسه با بیان اینکه برخی از ادارات استان بیش از ۹۰ درصد، میزان تعهد اشتغال خود را در سال جاری محقق کرده‌اند گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید هر چه سریعتر میزان تعهد اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت کنند و با توجه به گذشت چهار ماه از سال، انتظار داریم که دستگاه‌های مربوطه در اینباره همکاری لازم را داشته باشند.

رشنودی با بیان اینکه میزان تعهد اشتغال استان خوزستان در سال جاری، ۶۳ هزار شغل است، گفت: لازم است ساز و کار اشتغال و فرآیند جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی، مشخص شود.

استاندار خوزستان نیز در این جلسه با بیان اینکه آموزش‌های فنی در استان باید به سمت تربیت نیروی ماهر باشد، گفت: صنایع بزرگ استان با راه‌اندازی کارگاه‌های مهارت‌آموزی نسبت به جذب نیروهای مورد نیاز خود اقدام کنند.

علی اکبر حسینی محراب با اشاره به ایجاد اشتغال دسته جمعی از طریق تعاونی‌ها گفت: اگر تعدادی از افراد با هم جمع شوند و شرکت تعاونی راه‌اندازی کنند نه تنها درآمدزایی بیشتری خواهد داشت بلکه می‌توانند محصولات خود را تبدیل به برند کرده و در جامعه بزرگتری به فروش برسانند.

وی به اشتغال‌زایی از طریق زارعت چوب در استان اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی کارخانه زراعت چوب، علاوه بر اشتغالزایی به سرسبزی استان کمک می‌کند.

ارائه گزارش درباره عملکرد صدور مجوزهای کسب و کار، ارائه برنامه‌های عملیاتی ایجاد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ توسط دستگاه های مربوطه از جمله کمیته امداد حضرت امام‌خمینی"ره"، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دانشگاه های علوم‌پزشکی و خدمات درمانی جندی شاپور، پارک علم و فناوری، بنیاد علوی و همچنین ارائه ارائه خوشه کسب و کار صنعت خودروی اهواز از موارد مطروحه در این جلسه بود که توسط رئیس و دبیر جلسه مطرح و توسط اعضاء به شور گذاشته شد.

کد خبر: 62772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =