تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال مددجویان بهزیستی قزوین

مدیرکل بهزیستی قزوین با بیان اینکه سال گذشته موفق به تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال مددجویان شدیم گفت: این دستگاه بر اساس تعهدات خود تا پایان سال جاری زمینه اشتغال ۸۴۶ مددجوی تحت پوشش را فراهم خواهد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی دهباشی پور با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اداره کل بهزیستی استان قزوین توانمندسازی مددجویان بوده و مهم‌ترین عامل در تحقق این مهم نیز ایجاد اشتغال است گفت: سال گذشته زمینه اشتغال یک هزار و ۲۵۲ نفر از مددجویان بهزیستی در استان قزوین فراهم شد و به منظور ایجاد فرصت شغلی از محل تسهیلات اشتغالزایی به این افراد وام ارائه می‌شود.

دهباشی پور ادامه داد: همچنین اعتبار تخصیص یافته جهت بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین در سال جاری دو میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال و اعتبار تخصیص یافته جهت بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی نیازمندان ۲۶۳ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی درباره واحدهای مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی گفت: امسال ۱۶۱ واحد مسکونی ویژه مددجویان در دست ساخت داریم و همچنین با انعقاد تفاهمنامه بین بهزیستی و بنیاد مستضعفان درباره تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل دوعضو معلول فاقد مسکن شهری و روستایی، ۵۱ واحد مسکونی (۴۵واحد مسکونی شهری و ۶ واحد مسکونی روستایی) احداث می‌شود.

این مسوول افزود: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیعی از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان و همچنین اقشار آسیب‌پذیر استان ارائه می‌دهد و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

مدیرکل بهزیستی قزوین بیان کرد: کمک‌های نقدی مردمی به مراکز دولتی بهزیستی در سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۱۲ درصدی، غیر نقدی با افزایش ۷۴ درصدی و خدماتی با افزایش ۲۰ درصدی روبرو بوده و در جمع کل ۶۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کد خبر: 62794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =