۳۶ هزار خانوار گیلانی از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کرده‌اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تعداد خانوارهایی که تاکنون در استان از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کرده‌اند را ۳۶ هزار خانوار اعلام کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، سیاوش آقاجانی گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون ۳۶ هزار خانوار گیلانی از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده می‌کنند و تعداد تراکنش‌های انجام شده در استان ۶۷ هزار تراکنش بوده است.

وی افزود: به طور متوسط این خانوارها حدود دو تراکنش در استفاده از طرح کالابرگ داشته اند که با افزایش دهک‌های دیگر به این طرح این آمارها افزایش خواهد یافت.

آقاجانی با بیان اینکه تاکنون در گیلان ۴۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طریق طرح کالابرگ اکترونیک خرید انجام شده است، گفت: در این طرح، اعتباری که از یارانه مردم کسر شده ۲۱ میلیارد تومان و پرداخت نقدی خانوارها نیز حدود ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ۱۱ قلم کالای اساسی که مردم از طریق این کالابرگ ها می توانند خرید داشته باشند را شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست دبه ۲/۵ کیلویی،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر اعلام کرد و افزود: این اقلام جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است که با حجم مشخص‌شده و قیمت سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه تقریبا همه فروشگاه‌های زنجیره ای و بسیاری از فروشگاه‌های خرد به این طرح پیوسته‌اند به مردم توصیه می‌کنیم از نرم افزار «شما» استفاده کنند به جهت آنکه بتوانند از فروشگاه‌های اطرافی که دارای ۱۱ قلم کالا هستند و جزئیات طرح، میزان تراکنش و اعتبار باقی مانده فرد را از طریق این نرم افزار و یا با واردکردن کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* ، مطلع شوند.

آقاجانی تاکید کرد: در مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی تمامی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم به همراه خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشمول افزایش ۳۰ درصدی یارانه شدند. در این طرح یارانه افراد حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان به‌صورت اعتباری افزایش می‌یابد و در صورت افزایش احتمالی قیمت اقلام سبد، اعتبار تخصیصی افزایش خواهد یافت به‌طوری که پرداختی خانوار تا پایان سال ثابت بماند.

استفاده از طرح کالابرگ برای مشمولان کاملا اختیاری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: استفاده از این طرح برای مشمولان کاملا اختیاری است و شرط تخصیص افزایش اعتبار، استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی برای خرید از اعتبار کالابرگ الکترونیکی خانوار است که پس از خرید ۲۰۰ هزار تومانی امکان استفاده از ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آن‌ها فراهم می‌شود که باید این مبلغ جدید را نیز در مدت باقی مانده، از سبد خریداری کنند.

وی اضافه کرد: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا و برآورد تورم احتمالی تا پایان سال انتخاب شده است، به‌طوری که علاوه بر افزایش یارانه ۱۲۰ هزار تومانی، قیمت مبنا تا انتهای سال ثابت مانده و مابه‌التفاوت قیمت روز با قیمت مبنا توسط دولت (از محل یارانه فعلی و یارانه جدید) جبران می‌شود.

آقاجانی بیان کرد: به موجب این طرح، اعتبار کالابرگ برای همه یارانه‌بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود اما برای سه دهک اول تا سوم و خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، علاوه بر اعتبار موجود یعنی ۴۰۰ هزار تومان، ۳۰ درصد اعتبار اضافی به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان آزاد می‌شود که تا پایان ماه فرصت خرید کالابرگی با این مبلغ وجود دارد و در صورت افزایش احتمالی قیمت سبد مبنا، مبلغ یارانه نیز بدون سقف افزایش می یابد به‌طوری که پرداختی خانوار ثابت بماند.

در استان گیلان ۴۰۷ شعبه از ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ و ۲۰۹۶ فروشگاه خرد در سطح شهرها و روستاهای استان متصل و در حال ارائه خدمت در طرح کالابرگ الکترونیکی هستند.

کد خبر: 62814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =