ضرورت جذب پزشکان متخصص در تنها مرکز درمانی رفسنجان

رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی رفسنجان این مرکز را تنها مرکز ملکی تأمین‌اجتماعی این شهرستان بیان کرد که بسیاری از مردم حتی از اقصی‌نقاط شهرستان به آن مراجعه می‌کنند و در نتیجه گسترش فعالیت پزشکان متخصص را در این مرکز ضروری دانست.

دکتر مجید بهشتی پور در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه خدمات این مرکز درمانی شامل کلینیک‌های تخصصی، عمومی و دندانپزشکی است، افزود: همچنین در این مرکز واحدهای مامایی و تزریقات و اورژانس نیز فعال است و در بخش پاراکلینیک نیز مراجعه کننده‌ها می‌توانند از خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: این درمانگاه در فضایی به وسعت ۳۹۷۸ متر مربع واقع شده و خدمات آن در دو شیفت صبح و عصر فعال است. در این مرکز شورای پزشکی نیز تشکیل می‌شود و همکاران فعال در واحدهای اداری و مالی، فناوری اطلاعات و تاسیسات بخش دیگری از امور این پلی‌کلینیک را برعهده دارند.

رئیس پلی‌کلینیک رفسنجان گفت: در این مرکز بیماران می‌توانند از خدمات ویزیت پزشکان عمومی، متخصص اطفال و مامایی بهره‌مند شوند و خدمات دندانپزشکی این مرکز نیز با استقبال مردم مواجه می‌شود. همچنین در واحد آزمایشگاه، بیماران داخلی و مراجعه کننده‌های خارجی پذیرش می‌شوند و انجام گرافی‌های ساده، تک‌دندان و سونوگرافی برای بیماران میسر است.

بهشتی‌پور بیان کرد: در واحد داروخانه نیز داروهای مورد نیاز بیماران و تجهیزات پزشکی به ویژه برای بیماران دچار ضایعه نخاعی در دسترس قرار دارد و تزریق سرم و آمپول، انجام پانسمان و شست‌وشوی زخم و گرفتن نوار قلب در واحد تزریقات برای بیماران ارائه می‌شود.

او ادامه داد: این پلی‌کلینیک تنها مرکز درمانی ملکی در شهرستان رفسنجان است و در نتیجه بسیاری از بیمه‌شدگان و مردم منطقه برای دریافت خدمات درمانی به این مرکز مراجعه می‌کنند و تلاش ما نیز بر این اصل استوار است تا خدمات با کیفیت مطلوب به بیماران عرضه شود. براین اساس، برخی افراد حتی از اقصی‌نقاط شهرستان به این مرکز مراجعه می‌کنند.

رئیس پلی‌کلینیک رفسنجان افزود: میزان این استقبال به نحوی است که سالانه ۱۵۰ هزار نفر از ویزیت پزشکان عمومی و متخصصان بهره‌مند می‌شوند و در واحد داروخانه نیز ۱۳۰ هزار مورد پذیرش نسخه انجام می‌شود.

بهشتی‌پور گفت: همچنین تعداد مراجعه به واحد آزمایشگاه سالانه ۱۰ هزار نفر را رقم می‌زند و در همین مدت، ۵ هزار نفر به واحد رادیولوژی و ۸ هزار نفر به واحد سونوگرافی مراجعه می‌کنند. تعداد مراجعه به واحد مامایی نیز ۵ هزار نفر را در سال شامل می‌شود و در واحد تزریقات، پانسمان و نوار قلب نیز سالانه ۹ هزار نفر پذیرش می‌شوند.

وی دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز خود را در این مرکز میسر دانست و افزود: در این مرکز دارو پس از ویزیت بیمار توسط پزشک تجویز شده و در داروخانه تحویل داده می‌شود و داروهای تخصصی به جز معدود داروهای بیماران اطفال تجویز نمی‌شود.

رئیس پلی‌کلینیک رفسنجان ادامه داد: داروهای مورد نیاز از طریق شرکت‌های دارویی طرف قرارداد خریداری شده و برای رفع کمبودهای دارویی، تمهیداتی از جمله ثبت سفارش دارو به منظور دپوی آن‌ها و دریافت مجوز خرید برندهای مختلف دارویی اندیشیده شده است.

بهشتی‌پور تعداد نیروی انسانی فعال در این پلی‌کلینیک را ۴۶ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد شامل ۶ پزشک عمومی، یک پزشک اطفال و ۲ دندانپزشک است. همچنین یک رادیولوژیست، یک دکترای علوم‌ آزمایشگاهی یک داروساز و ۱۳ نیروی انسانی در واحدهای پاراکلینیک مشغول به فعالیت هستند.

او تاکید کرد: با توجه به حجم ارائه خدمات، یکی از مهمترین مسائل این مرکز را کمبود منابع انسانی تشکیل می‌دهد و ضرورت افزایش ۵ پزشک متخصص شامل اطفال، جراحی عمومی، داخلی، گوش‌ و حلق‌ و بینی وجود دارد و نیز نیازمند جذب یک دندانپزشک، یک کارشناس آزمایشگاه، یک داروساز، یک دارویار و یک انباردار هستیم.

رئیس پلی‌کلینیک رفسنجان برنامه‌هایی مانند جذب پزشکان متخصص و افزایش تنوع دارویی به ویژه داروهای تخصصی را از جمله مهمترین برنامه‌های آینده این پلی‌کلینیک دانست و گفت: همچنین افزایش امکانات آزمایشگاه و تجهیزات پزشکی نیز پی‌گیری می‌شود.

کد خبر: 62824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =