دو طرح مهارتی در کرمان افتتاح شد

طرح‌های «هر سرباز یک مهارت» و «آموزش تخصصی ماشین‌آلات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب‌شرق» با حضور استاندار کرمان و معاون اقتصادی استاندار افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فنی و حرفه‌ای کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای ظرفیت‌های بزرگ آموزشی در استان دارد که بعضا از آن‌ها به دلیل مشکلات سازمانی و یا عدم معرفی و استقبال، مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: با پیگیری معاونت اقتصادی استانداری، تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان فنی و حرفه‌ای و برخی دستگاه‌ها از جمله راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت نفت شکل گرفت که از این مراکز در حوزه آموزش‌های تخصصی استفاده شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای امکانات با استانداردهای خوب برای آموزش‌های تخصصی دارند، گفت: طرح آموزشی تخصصی فنی و حرفه‌ای ماشین‌آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب شرق، ظرفیتی برای نیمه جنوبی کشور ایجاد کرده است.

فداکار با اشاره به طرح آموزش تخصصی ماشین‌آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب شرق بیان کرد: بسیاری از دستگاه‌ها هم نیازمند آموزش هستند، در استان شرکت‌های بزرگی داریم که تجهیزات مشترک با راهداری دارند.

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان، عدم کار تیمی را یکی از مشکلات اقتصاد استان دانست و گفت: در کمتر از سه ماه این مرکز فعال شد که نتیجه کار تیمی است.

وی افزود: مهارت‌آموزی گروه‌های مختلف طبق دستوراستاندار و به صورت آموزش‌های تخصصی دنبال می‌شود که اعتباری برای شهر و کشور خواهد بود.

به گفته افشین شهرکی، سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان، برای تعیین کاربری خوب و استفاده بهینه از این مرکز، تفاهم نامه‌ای با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان منعقد شد که علاوه بر آموزش تخصصی رانندگان، متقاضیان آزاد و سایر شرکت‌ها و معادن هم پدیرش می‌شوند.

وی افزود: آموزش‌های باکیفیت و مستمر و ایجاد جذابیت آموزشی در این مرکز مورد تاکید است.

عبدالهی، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نیز گفت: بهینه نگه داشتن ماشین‌آلات راهداری، اهمیت زیادی برای اداره کل دارد و به همین دلیل به صورت تخصصی در افزایش بهره‌وری ماشین‌آلات باید ورود کنند.

طرح " هر سرباز، یک مهارت" نیز ۱۷ مرداد ماه با حضور استاندار کرمان، معاون اقتصادی استاندار، سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و جمعی از مهارت‌آموزان افتتاح شد.

به گفته استاندار کرمان، طرح سرباز مهارت، کاری است که با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح آغاز شده و هر سرباز به مدت دو ماه متناسب با علاقمندی و استعدادیابی و ظرفیت‌سنجی که صورت می‌گیرد، آموزش‌های مهارتی را در پایان دوره فرا می‌گیرد تا بتواند وارد بازار کار شود.

وی گفت: اشتغال مدال‌آوران و رتبه‌های برتر مهارت را پیگیری می‌کنیم تا در شرکت‌های متناسب با مهارتشان جذب شوند.

در این مراسم از رتبه‌های برتر مسابقات ملی مهارت و اعضای تیم ملی مهارت کرمان که رتبه اول کشور را کسب کردند، تقدیر شد.

کد خبر: 62892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =